Berichtdoor blauwelaro » 09 Apr 2012, 14:41
Uhh Bouwe, vergeef me dat ik het vraag maar heb je benzinefilter zitten bekijken. Is dat roest op het filter? Als je deze vraag bevestigend kan beantwoorden dan denk ik wel te weten waarom je machientje het niet meer doet op benzine. Filtertje aan ingaande kant carburateur of zelfs sproeiers verstopt? Want machientje doet het wel op gas, ontsteking is dus redelijk oké. Het gas wordt min of meer direct toegevoerd aan de motor dus dit staat los van je benzine verneveling.
Dat je motor het niet meer doet als deze warm is, dat is een ander ding, deze twee zaken moet je in mijn ogen, los van elkaar zien.
Ik denk dat je op de goeie weg bent met het benzinedeel.
Vergeet niet om je tank te inspecteren en schoon te maken, anders kun je straks opnieuw beginnen. Kun je gelijk zien of deze roestig is, of dat het filtertje aan de zuigleiding schoon en heel is en waarom de boel roest. Water in tank? Condens? En dan, vanaf tank richting carburateur gaan. Onhoud hoeveel slagen afstelschroefjes ingedraaid staan op carb, scheelt een hoop afstellen indien van toepassing. Vermoed dat die magneetklep nog wel heel is, pompje misschien niet. Met een beetje geluk is alles gewoon vervuild.
Dan wat betreft ontsteking, controleer of de massakabel of massa van je bobine schoon is en goed contact maakt. Dat zijn nou van die typische dingen die de meest vreemde gevolgen kunnen geven. Uiteraard loop je ook alle andere connecties goed na voordat je dingen gaat vervangen.
Zonde toch? Veel vervangen en probleem niet vinden. Probeer het logisch te houden en stap voor stap, dan kom je er zelf beslist uit.
Succes met storing zoeken, Johan
Toen ik 17 jaar oud werd kocht ik m'n eerste 88", daarmee heb ik het Land Rover virus opgelopen. Weet nu, éénmaal besmet, gaat 't nooit meer over.