Beste Lezers,
Van mijn Freelander uit 2001 is de motor vastgelopen. Nu kan ik er een kopen van een Firma in Baexem. Met inruil oude motor vragen ze 2000 euro.
Is dit een redelijke prijs? of weten jullie een andere "oplossing" ?
Alvast bedankt.
Cor van Zon
Motor Freelander 2,5ltr V6
Re:Motor Freelander 2,5ltr V6
Even naar het eiland:
http://www.ebay.co.uk/itm/320878549803
Zo snel even de enige die ik kon vinden, maar er zijn vast meer motoren te vinden.
http://www.ebay.co.uk/itm/320878549803
Zo snel even de enige die ik kon vinden, maar er zijn vast meer motoren te vinden.
Oké, even naar het eiland. Motor kost daar 900 pond, die moet je ophalen met bootkosten en dielel, monteren met bijkomende kosten, je hebt dan geen garantie op de motor en de montage. Daar komt de huur van een brug en een eventuele monteur nog bij en dan tel je je eigen uren nog niet. :blink: :blink: :blink:
Ofwel: wat Hurxkens telt is helemaal geen slechte prijs mits aantoonbaar is wat de motor gelopen heeft, wat de leeftijd is en of het onderhoud bekent is. Maar aangenomen dat zij hem zelf uit sloper halen of hebben gehaald vind ik het geen verkeerd bedrag. :huh: :huh:
Ofwel: wat Hurxkens telt is helemaal geen slechte prijs mits aantoonbaar is wat de motor gelopen heeft, wat de leeftijd is en of het onderhoud bekent is. Maar aangenomen dat zij hem zelf uit sloper halen of hebben gehaald vind ik het geen verkeerd bedrag. :huh: :huh:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
weet niet of die 2000 inclusief inbouw is hoor Ed.... maar dan nog 900 pond, je wil zo'n ding niet achterin een auto hebben (tenzij je een 130 oid hebt) dus met aanhanger de plas over, een stuk rijden en voor eventuele garantiegevallen voor zover je ergens recht op hebt weer de plas over...
neuh, niet erg duur dus (of die engelse niet erg voordelig)
neuh, niet erg duur dus (of die engelse niet erg voordelig)
gone
Hallo Luitjes,
Bedankt voor de snelle reacties. Heb contact gehad met Hurxkens en de motor heeft pas 80.000 echte km. gelopen (wel een stukkie minder dan de vastgelopen motor 325.000km).
Verder vraagt hij voor het ombouwen totaal 1000 euro en gezien dat ik weet dat het erg veel sleutelwerk is leek me dat ook niet teveel, plus ik krijg dan 3maanden garantie.
Dus het risico ,overzetten en staat van de donormotor, ligt dan geheel bij hun....toch?
Wat is wijsheid.....ik heb zelf een paar weken geleden de wagen overgekocht van mijn broer voor 600 euro (incl. kapotte motor)volgens mij kan ik me daar toch geen buklt aan vallen?
Nogmaals bedankt voor het meedenken
Cor
Bedankt voor de snelle reacties. Heb contact gehad met Hurxkens en de motor heeft pas 80.000 echte km. gelopen (wel een stukkie minder dan de vastgelopen motor 325.000km).
Verder vraagt hij voor het ombouwen totaal 1000 euro en gezien dat ik weet dat het erg veel sleutelwerk is leek me dat ook niet teveel, plus ik krijg dan 3maanden garantie.
Dus het risico ,overzetten en staat van de donormotor, ligt dan geheel bij hun....toch?
Wat is wijsheid.....ik heb zelf een paar weken geleden de wagen overgekocht van mijn broer voor 600 euro (incl. kapotte motor)volgens mij kan ik me daar toch geen buklt aan vallen?
Nogmaals bedankt voor het meedenken
Cor
-
Roger B.
voor 3600 euro een FL V6 uit 2001 met 3 mnd garantie op de motor is niet te duur nee, maar bedenk wel dat de rest (bak, aandrijflijn en ophanging, maar ook stoelen en dergelijke wel die 325000 gehad hebben..................)
gone