Als ik gas geef komt er een tikkend geluid uit de motor.
Hoe meer gas ik geef hoe sneller die tikt. Geen gas geven is ook geen geluid.
Stationair heeft die dat niet.
Het is een 2.5 diesel nog geen half jaar geleden heb ik alle filters vervangen.
Heb mij laten vertellen dat het door de kleppen komt. Deze kan je afstellen.
Hoe kan ik dat het beste doen?
Heeft iemand nog tips of een eventuele andere oorzaak?
Motor voor de rest loopt goed en geen problemen.
Groetjes,
Werner
Tikkend geluid motor
-
Roger B.
Re: Tikkend geluid motor
lastig om zo op forum te bepalen OF het de klepspeling is die je hoort, maar het zou kunnen..
kleppen stel je door klepspeling te meten als de klep volledig dicht is, 1e cil tuimelen 4e stellen, 2e tuimelen 3e stellen enz) met voelermaatje maar als je dat nooit gedaan hebt stel je gemakkelijk te vast of te los.
kleppen stel je door klepspeling te meten als de klep volledig dicht is, 1e cil tuimelen 4e stellen, 2e tuimelen 3e stellen enz) met voelermaatje maar als je dat nooit gedaan hebt stel je gemakkelijk te vast of te los.
gone
ja precies.
ik ga morge even bij een maat kijken of het aan de kleppen ligt. Dus iemand die ook weet hoe ik die kleppen kan stellen :-D.
Het is niet vervelend maar wel een irritant geluid en naar mij mening hoort dat ook niet :-S
Laten we hopen dat dat het is.
In ieder geval bedankt voor je reactie
ik ga morge even bij een maat kijken of het aan de kleppen ligt. Dus iemand die ook weet hoe ik die kleppen kan stellen :-D.
Het is niet vervelend maar wel een irritant geluid en naar mij mening hoort dat ook niet :-S
Laten we hopen dat dat het is.
In ieder geval bedankt voor je reactie
Nou ben er uit gekomen. Samen met een maat de kleppen gesteld. Na stellen loopt de motor zowieso beter en wat rustiger. Verder was er een pakking van de spruitstuk lek. Dat gaf ook een geluid. Deze is besteld en als die eronder zit moet alles weer goed zijn :-D
-
Roger B.
is het een 2,5 na of een tdi? of het ook voor een na geldt weet ik niet, maar het kan ook de koppakking zijn die naar buiten lekt.
gone
Het is een 2,5 na. Ik heb het niet gezien dat de koppakking lekt.
-
Roger B.
als ie compressie lekt en het lek kruist geen olie of waterkanaal dan zie je het ook (bijna) niet
gone