Nog enkele dagen en stopt het forum.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Waterrover
Beheerder

Nog enkele dagen en stopt het forum.

Berichtdoor Waterrover » 29 Dec 2024, 12:55

De laatste dagen van het Forum zijn ingegaan, samen hebben we er door de jaren heen iets moois van gemaakt, toch heel jammer dat we nu afscheid moeten nemen van het ons zo vertrouwde forum. In de afgelopen jaren is de aanwas van nieuwe leden alleen maar gedaald, maar ook de bestaande leden blijken steeds minder actief te zijn. Op dit moment hebben we nog een handjevol trouwe leden, die ik wil bedanken voor hun tomeloze inzet, die bijna elke hulpvraag oppakken, alles uitzoeken en vervolgens hun bevindingen publiceren. De een filosofisch en de ander onverbloemd, ja dit brengt een forum tot leven!

Gezien bovenstaande , maar ook de ouderdom van de software en de kosten die hier tegenover staan, heeft het bestuur enige tijd geleden besloten het forum op te heffen. Niet leuk maar wel begrijpelijk. Jarenlang heb ik als moderator/beheerder er toch menig uurtje per week aan besteed om het forum te ontdoen van reclame en het voorkomen dat hier een tweede marktplaats ontstond, want de aloude slogan was: Van leden voor leden. Mocht je nog wat technische info nodig hebben, download nog even relevante informatie van de Kennisbank.
Ik vond het een voorrecht om het beheer te voeren over dit prachtige forum, ik kom jullie vast nog wel eens tegen bij de LRCH evenementen. Een goed uiteinde gewenst en een mooi Land Rover begin.

Hartelijk groeten van Chris, alias Waterrover

dyngo

Re: Nog enkele dagen en stopt het forum.

Berichtdoor dyngo » 29 Dec 2024, 22:06

Range Rover zonder software, computer en andere electronische ellende.
Dat veroudert niet en stopt nooit ... :D
Bijlagen
IMG_6625(1).JPG

Gerard4t

Berichtdoor Gerard4t » 01 Jan 2025, 14:30

Het zit 'm denk ik niet in het enthousiasme van (de echte) landroverrijders, maar in het krimpen van het aantal daarvan. Jammer. Die rode 110 van mij is in de verre omtrek de enige auto die opvalt, de rest heeft allemaal ongeveer de vorm van een pantoffel op wieltjes.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Jan 2025, 15:53

Gerard4t schreef:Het zit 'm denk ik niet in het enthousiasme van (de echte) landroverrijders, maar in het krimpen van het aantal daarvan. Jammer. Die rode 110 van mij is in de verre omtrek de enige auto die opvalt, de rest heeft allemaal ongeveer de vorm van een pantoffel op wieltjes.

Ik dacht meer aan een zogenaamde "sneaker", de populaire variant op de ouderwetse gymschoen ... je kan ook zeggen dat ze allemaal uit op elkaar lijkende puddingvormpjes komen, de ene pudding nog slapper als de andere,

Kennelijk woon ik in een wat auto-diversere omgeving.   Ik zie in de nabije omgeving nog zo nu en dan een echte, hoekige LandRover, en dan bedoel ik niet alleen de mijne.   Omgekeerd is het wel zo dat de hoek waar een LandRover staat hier wijd en zijd bekend is (dat komt overigens ook omdat ik weer bekend sta als die man die ongeveer alles op de fiets doet).

Maar goed, als het gaat om de numerieke presentie dan kunnen zo ongeveer alle forum's opgedoekt worden.   Forums als dit worden juist opgezet om die numeriek weinig frequente activiteiten, hobby's, passies etc. een plek te geven, een plek waar je die zeldzame geestgenoot tegen kan komen. Zo zijn er ook forum's voor de 2CV, voor bepaalde Dacia-modellen, voor wereldfietsers of voor mensen die goederenwagens bestuderen. Bij bijvoorbeeld een forum voor mensen met een lease-auto kan ik me niks voorstellen, de lease-maatschappijen (en sowieso de maatschappij) draaien voor ongeveer alles op, hoogstens is er een of andere financiële nerd die het kosten-optimum berekent.

Groeten MarcS

Gerard4t

Berichtdoor Gerard4t » 01 Jan 2025, 16:37

"op elkaar lijkende puddingvormpjes", ik lig in een deuk!
Geweldige aanvulling van je.
Kan dit forum misschien ondergebracht worden bij een oltimer- of ander forum?
Zou toch leuk zijn als we elders verder kunnen. Ook de kennisbank kan dan meeverhuizen.

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Jan 2025, 16:39

Nou, dat verschil zie ik niet. Lom op een LRCH treffen en je ziet 10.000 dezelfde "unieke" Defenders. En wat anders spul. De enige wagens die eruit springen zijn de 100% originele exemplaren en die zijn echt zeldzaam. De rest is allemaal 13 in een dozijn met sliders, lieren, etc, etc wat je allemaal niet nodig hebt en alleen gewicht toevoegt.

Liefhebbers zijn er nog genoeg, maar zelf sleutelen wordt wel zeldzamer.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Jan 2025, 19:52

Edward schreef:Nou, dat verschil zie ik niet. Kom op een LRCH treffen en je ziet 10.000 dezelfde "unieke" Defenders. En wat anders spul. De enige wagens die eruit springen zijn de 100% originele exemplaren en die zijn echt zeldzaam. De rest is allemaal 13 in een dozijn met sliders, lieren, etc, etc wat je allemaal niet nodig hebt en alleen gewicht toevoegt.

Edward, dit leest alsof het een hoofdstukje is uit "opa vertelt, opa weet het".

Voor gewoon alledaags gebruik en slechts zo nu en dan een uitstapje buiten de gebaande paden zijn "Rock-Sliders/Jackable Sills" niet per se verplicht maar wel een nuttig en zinvol stukje "hardware".   Het is waar, goeie degelijke voegen wat kilo's gewicht toe, maar het scheelt een slok op een borrel als er eens iets mis gaat.
De "side-impact" bescherming van een originele Defender(oïde) en/of Series is slechts virueel, hoogstens biedt de "Seat Box" nog iets protectie.

In de ruim 20 jaar dat ik een paar eenvoudige maar oer-degelijke "Rock-Sliders/Jackable Sills" onder mijn Defenders heb (de hardware is van de oude naar de nieuwe overgegaan) heb ik er tweemaal enorm profijt van gehad.  
De eerste keer toen in een kleine Porsche (trekker) inhaalde en die trekker ineens en onaangekondigd linksaf sloeg — de rechter "Rock-Slider" die nog geen duim buiten de carrosserie uitsteekt gaf geen krimp, de enige schade was een deukje in de rechter wing - zonder de "Rock-Slider" was ik minstens aan een nieuwe rechter deur toe geweest, en verder nog het nodige plaatwerk.
De tweede keer was een echte dommigheid mijnerzijds: ik miskende de diepte en steilte van een met onkruid dichtgegroeide droge greppel, liet bij het keren de achterwielen in die greppel zakken (normaal voel je tijdig de rand van een greppel, is die rand verticaal dan is dat te laat) — de "Jackable Sills" waren een uitkomst, nu kon ik de auto daarmee (en met een Farm-Jack) genoeg optillen om op eigen kracht uit de greppel te komen - zonder had ik een boer met een trekker moeten zoeken om de auto met brut geweld over de greppelrand te laten sleuren.   Het "jack"verhaal vind je ook hier op het forum.

Groeten MarcS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Jan 2025, 19:56

Edward schreef:Nou, dat verschil zie ik niet. Kom op een LRCH treffen en je ziet 10.000 dezelfde "unieke" Defenders. En wat anders spul. De enige wagens die eruit springen zijn de 100% originele exemplaren en die zijn echt zeldzaam. De rest is allemaal 13 in een dozijn met sliders, lieren, etc, etc wat je allemaal niet nodig hebt en alleen gewicht toevoegt.

Edward, dit leest alsof het een hoofdstukje is uit "opa vertelt, opa weet het".

Voor gewoon alledaags gebruik en slechts zo nu en dan een uitstapje buiten de gebaande paden zijn "Rock-Sliders/Jackable Sills" niet per se verplicht maar wel een nuttig en zinvol stukje "hardware".   Het is waar, goeie degelijke voegen wat kilo's gewicht toe, maar het scheelt een slok op een borrel als er eens iets mis gaat.
De "side-impact" bescherming van een originele Defender(oïde) en/of Series is slechts virueel, hoogstens biedt de "Seat Box" nog iets protectie.

In de ruim 20 jaar dat ik een paar eenvoudige maar oer-degelijke "Rock-Sliders/Jackable Sills" onder mijn Defenders heb (de hardware is van de oude naar de nieuwe overgegaan) heb ik er tweemaal enorm profijt van gehad.  
De eerste keer toen in een kleine Porsche (trekker) inhaalde en die trekker ineens en onaangekondigd linksaf sloeg — de rechter "Rock-Slider" die nog geen duim buiten de carrosserie uitsteekt gaf geen krimp, de enige schade was een deukje in de rechter wing - zonder de "Rock-Slider" was ik minstens aan een nieuwe rechter deur toe geweest, en verder nog het nodige plaatwerk.
De tweede keer was een echte dommigheid mijnerzijds: ik miskende de diepte en steilte van een met onkruid dichtgegroeide droge greppel, liet bij het keren de achterwielen in die greppel zakken (normaal voel je tijdig de rand van een greppel, is die rand verticaal dan is dat te laat) — de "Jackable Sills" waren een uitkomst, nu kon ik de auto daarmee (en met een Farm-Jack) genoeg optillen om op eigen kracht uit de greppel te komen - zonder had ik een boer met een trekker moeten zoeken om de auto met brut geweld over de greppelrand te laten sleuren. 
Het "jack"verhaal vind je ook hier op het forum: Jack in anti-helden-rol.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”