serie 2 truck cab

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
trixo

serie 2 truck cab

Berichtdoor trixo » 17 Dec 2024, 20:50

hallo,

ik ben nieuw hier op het forum, en heb geen landrover..............maar als het goed is donderdag wel.
het is een serie 2 109 met harde opbouw (ken de juiste benamingen nog niet :) )
nou ben ik eens aan het kijken of ik deze zou kunnen ombouwen naar een z.g.n. truck cab, ik vind dat altijd wel heel mooi staan.
maar ik vind maar weinig info over dat aanpassen.
dus meteen maar een vraag:
is dat mogelijk ?
en hoe pak je dat aan ?

alvast bedankt voor de reacties.

Landmarcs

Re: serie 2 truck cab

Berichtdoor Landmarcs » 18 Dec 2024, 14:33

trixo schreef:ik ben nieuw hier op het forum, en heb geen landrover..............maar als het goed is donderdag wel.
het is een serie 2 109 met harde opbouw (ken de juiste benamingen nog niet :) )
nou ben ik eens aan het kijken of ik deze zou kunnen ombouwen naar een z.g.n. truck cab, ik vind dat altijd wel heel mooi staan.
maar ik vind maar weinig info over dat aanpassen.
dus meteen maar een vraag:
is dat mogelijk ?
en hoe pak je dat aan ?
alvast bedankt voor de reacties.

Welkom hier ... hoewel het de vraag is voor hoe lang nog (het LRCH-bestuur wil de boel hier afstoten)

Hoe het precies zit bij een Serie 2 weet ik niet, waarschijnlijk is het dezelfde meccano-doos als altijd tot en met de laatste "Puma".
Voor een TruckCab heb je dus vooral het dakje en de achterwand nodig ... en naar ik begrijp zijn die, ten opzichte van het aanbod, relatief veel gevraagd. Ik neem tenminste aan dat je een zogemaande HardTop, dus een drie-deurs-bestel-model hebt.
Zoals hier wel gezegd wordt:  Pas als je een kiekje post geloven we je.

Groeten MarcS

PS  Over smaak moeten we niet twisten: ik vind een HardTop mooi zat, en bovendien praktischer (althans voor mijn doelen).
      Bijgaand een kiekje van een Spaanse 109 PickUp (dus TruckCab), het betreft op het kiekje een "Series 3" voor zover dat bij Santana's nog klopt.

Santana 109 PU.jpg
Santana 109 PickUp "Series 3"

PS2 Wellicht weten ze bij laroprik.nl meer over Series TruckCab's etc.
PS3  't Is jammer dat het LRCH-bestuur geen duidelijkheid geeft over wat ze verder met het forum willen:
           +  een trage dood van een inactief forum archief ?
           +  of een voortzetting elders ?
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 19 Dec 2024, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

trixo

Berichtdoor trixo » 18 Dec 2024, 19:49

verdorie ik zie nu ook dat het forum stopt, net nu ik mijn 1e land rover koop.
dat is wel jammer, maar ja,....zo'n forum bij houden is heel veel werk, kan je er je brood mee verdienen dan is het dus gewoon werk, maar doe je het er bij, dan word het een ander verhaal.
ik kan trouwens nog geen foto posten, ik haal hem morgen pas op.

trixo

Berichtdoor trixo » 19 Dec 2024, 19:53

een meevaller en een tegenvaller:

meevaller: ik heb de landrover vandaag opgehaald, en ik heb er meteen een truck cab bij kunnen kopen (grote blij :) )

tegenvaller: de koppelings cilinder op het motor blok is zo lek als een oorlogsschip (niet zo blij :x )
waar kan ik die het best bestellen voor een serie 2 uit 1967,............alvast bedankt.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Dec 2024, 11:26

"trixo", zelfs als het forum op de rand van de afgrond staat zijn we natuurlijk nog steeds nieuwsgierig naar een kiekje.

Wat betreft die afgrond: Ik blijf het raar vinden dat het LRCH-bestuur hier (dwz hier op het forum) niks van zich laat horen. Ze zijn natuurlijk alleen verantwoording verschuldigd aan de (betalende) leden in de ledenvergadering, maar er is in mijn ogen ook iets als de erkenning van de bijdrage van de deelnemers aan dit forum, een forum dat een van de uithangborden van de LRCH is (of als je er nu niet meer in geloofd toch minstens in het verleden was).
Verder blijf ik het onbegrijpelijk vinden dat het LRCH-bestuur geen stappen neemt (of indien wel, dit geheel in stilte doet) om het forum elders onder te brengen.  Er is een partij die het forum zou kunnen (en eventueel willen) huisvesten.   Als het forum - zoals het LRCH-bestuur kennelijk meent - voor de vereniging geen toegevoegde waarde meer heeft, waarom zou het het dan niet een toekomst elders willen geven ?   Het lijkt een beetje op een verbrande aarde strategie.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 28 Dec 2024, 15:16

trixo schreef:tegenvaller: de koppelings cilinder op het motor blok is zo lek als een oorlogsschip (niet zo blij :x )
waar kan ik die het best bestellen voor een serie 2 uit 1967,............alvast bedankt.

Het originele onderdeelnummer voor de hulpcilinder is: 266694
En als je daarop zoekt, dan vind je onder andere Budget Parts en uiteraard de nodige Britse leveranciers.

Groet,

Erik.

p.s. hopelijk kijkt "Trixo" nog voordat de site eruit ligt.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Dec 2024, 15:37

Als een versleten hoofd of hulpcilinder een tegenvaller is heeft TS zich heel erg niet verdiept in de aankoop. Die dingen is zowat standaard jaarlijks onderhoud. :lol: :lol:

Laatst met een 110 gestrand en die eigenaar had ze standaard bij de gereedschapset in de auto. Uurtje kloten en we zijn weer verder gereden. :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Dec 2024, 16:04

Edward schreef:Als een versleten hoofd of hulpcilinder een tegenvaller is heeft TS zich heel erg niet verdiept in de aankoop. Die dingen is zowat standaard jaarlijks onderhoud.

Laatst met een 110 gestrand en die eigenaar had ze standaard bij de gereedschapset in de auto. Uurtje kloten en we zijn weer verder gereden.

Da's toch een erg "lollige" blik op de Solihull-kwaliteit.
In 25 jaar in totaal nu aan de derde hoofd-koppelingscilinder toe, en aan de twee hulp-cilinder ... en deze cijfers vragen om een toelichting.
Bij mijn oude trouwe 110 Td5 ging na verloop van tijd de hoofd-koppelingscilinder lekken.   Geruime tijd had ik gewoon een klein busje koppelingsvloeistof bij me, en bij het starten trapte ik de koppeling tweemaal in om alles een beetje op gang te krijgen, dwz de lekkende afdichting een beetje te "smeren".
Na 10 jaar landde die oude trouwe Td5 op z'n gepoetste kant ... en toen kwamen dus twee nieuwe koppelingscilinders met de nieuwe "Puma" mee.   Zo kom ik aan 3 hoofd- en 2 hulp-cilinders.

Ik hoorde al wel eens het advies om een rubberen slabbetje boven de hoofd-koppelingscilinder te fröbelen, bij de LHD auto's zit een en ander nogal in de drup, net onder de rand van de linker "Wing-Top".

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Dec 2024, 18:31

Een Serie staat vooral stil en dat is funest voor keerringen en dingen als rem en koppeling-cilinders. Maat van me zet zijn Serie ieder najaar stil en die is best vaak aan de beurt met z'n koppeling cilinders. Hoewel hij toch het minst slechte koopt dat er beschikbaar is.

Bij de 130 werd de eerste hoofdcilinder gewisseld onder garantie bij 35K in de buurt. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Dec 2024, 23:01

Edward schreef:Bij de 130 werd de eerste hoofdcilinder gewisseld onder garantie bij 35K in de buurt.

Dan doe ik toch een stuk langer met de koppelingscilinders.   In die 25 jaar zit ik net over de 350K. :shock: :oops:

Groeten MarcS

PS  Ik zie hier een leuke samenloop: de 25 jaar oude R25 van mijn vader, een auto die ik kort als intermezzo tot mijn beschikking had, zat ook ongeveer op de 350K.   Hij reed nog steeds opperbest, haalde meer dan 17 km per liter diesel, maar deed z'n best qua olie-lekkage (en de rookgordijnen) de gemiddelde LandRover te verbeteren.
PS2 Nu 4 dagen geleden in stilte een jubileum gevierd: 25 jaar terug haalde ik mijn oude blauwe trouwe LandRover nieuw op.   Daarvoor had ik al wel een zekere LandRover-ervaring, de eerste toen Edward net op zijn eerste rolschaatsen stond.

Terug naar “Nieuw op het forum”