Hallo LR-vrienden,
Ik zit al geruime tijd met een onpraktisch probleem bij mijn Disco 300tdi van '98 (serie 1).
Wanneer mijn wagen stilstaat na elke sterke regenbui of onweder, krijg ik water binnenin in de passagiersruimte via de knopjes van de dakvensters aan het plafond of vooraan aan de vooruit. Indien ik afdraai, loopt het er telkens met een volle hoeveelheid links of rechts vooraan aan de vooruit uit.
Heeft iemand hier toevallig ook ervaring mee en hoe dit het snelst kan verholpen worden?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Met LR-groetjes
Bart
Waterproblemen dakvensters Disco
-
pascal ubags
Re:Waterproblemen dakvensters Disco
hoi
de alpine raampjes rubber
zoals eerder gezecht afwatering schuifdak
en dan nog
onder je dak rail de schuim rubbers .
dat zijn de punten van een disco
en al lang bekend dat het zo is
nl het watergootje dat je aan de buitenkant ziet zit ook binnen, en als daar iets lkt, en bij remmen of berg afwaarts. loopt het water naarvoor.
gr pascal
de alpine raampjes rubber
zoals eerder gezecht afwatering schuifdak
en dan nog
onder je dak rail de schuim rubbers .
dat zijn de punten van een disco
en al lang bekend dat het zo is
nl het watergootje dat je aan de buitenkant ziet zit ook binnen, en als daar iets lkt, en bij remmen of berg afwaarts. loopt het water naarvoor.
gr pascal
Bedankt voor de tips!
Maar wat kan ik er het best/gemakkelijkst aan doen om dit te verhelpen?
LR-groetjes,
Bart
Maar wat kan ik er het best/gemakkelijkst aan doen om dit te verhelpen?
LR-groetjes,
Bart
-
pascal ubags
hoi
heb je een kanteldak of 2 erin
deze schoon maken, openen, gootjes, en afwateringspijpjes controlleren.
schuim onderdakreels, hemel los en boutlos maken en er vloeibarepakking van locktite tussen doen
ramen rubbers, deze zou ik eerst eens kijken of het dit is dat gelt ook voor dakreel, onder een douche zetten en kijken van binnen.
grassproeier op dak.
gr pascal
heb je een kanteldak of 2 erin
deze schoon maken, openen, gootjes, en afwateringspijpjes controlleren.
schuim onderdakreels, hemel los en boutlos maken en er vloeibarepakking van locktite tussen doen
ramen rubbers, deze zou ik eerst eens kijken of het dit is dat gelt ook voor dakreel, onder een douche zetten en kijken van binnen.
grassproeier op dak.
gr pascal
Wat ik heb gehad is dat (wat later bleek bij beide) aan de onderzijde van de onderste ronde hoeken van de alpineraampjes het metaal door was gerot. Kon je aan de buitenkant niet zien. kom je alleen achter door hemel los te maken of gepaste druk uitoefenen op de buitenkant.
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Ok, ik zal het eens natrekken.
Ik heb 2 dakvensters, 1 voor en 1 achter.
Ze kunnen beide kantelen en naar achter open schuiven.
De laatste tijd heb ik ook meermaals het probleem dat deze nadat ze volledig openschoven, bij het terug willen sluiten in de schuine stand blijven vastzitten. Ik moet dan aan beide kanten met een schroevendraaier de metalen topjes los slagen opdat ze dan terug zouden kunnen sluiten.
Heeft iemand hiermee ervaring hoe dit zou kunnen worden verholpen?
Alvast bedankt voor de tips!
LR-groetjes
Bart
De laatste tijd heb ik ook meermaals het probleem dat deze nadat ze volledig openschoven, bij het terug willen sluiten in de schuine stand blijven vastzitten. Ik moet dan aan beide kanten met een schroevendraaier de metalen topjes los slagen opdat ze dan terug zouden kunnen sluiten.
LR-groetjes
Bart
-
pascal ubags
hoi bart
als ik me goed herrinner zat bij mijn disco uit 2002 een zwengel voor de dak ramen handmatig dicht te draaien, probeer deze eens dan weet je of het mechaniche deel goed is.
gr pascal
als ik me goed herrinner zat bij mijn disco uit 2002 een zwengel voor de dak ramen handmatig dicht te draaien, probeer deze eens dan weet je of het mechaniche deel goed is.
gr pascal
-
Roger B.
Bart schrijft:
De zwengel doet niets meer of minder dan wat het motortje doet, dus, daar moet je het niet zoeken.
Ik zou de geleiding en mechaniek eerst smeren (eventueel eerst schoonmaken) als dat niet helpt zal er iets in het mechaniek stuk zijn, denk dat dat mechaniek net als bij de d1 ook los leverbaar is
Ok, ik zal het eens natrekken.
LR-groetjes
Bart
De zwengel doet niets meer of minder dan wat het motortje doet, dus, daar moet je het niet zoeken.
Ik zou de geleiding en mechaniek eerst smeren (eventueel eerst schoonmaken) als dat niet helpt zal er iets in het mechaniek stuk zijn, denk dat dat mechaniek net als bij de d1 ook los leverbaar is
gone