Hoi Allemaal,
vorige maand heb ik mijn koppeling vervangen. Auto schakelde hierna top. Nu bleek de hulpkoppelings cilinder te lekken. Deze heb ik zojuist vervangen, maar nu doet m'n koppeling het niet meer. Auto ontlucht, er is voldoende druk op het koppelingspedaal alleen m'n poke wil niet in een versnelling terecht komen. Iemand enig idee waar het aan ligt?
auto schakelt niet na vervanging hulpcilinder
-
Defender_Neo
- Erik Peters
Re: auto schakelt niet na vervanging hulpcilinder
Zit het stangetje dat in de hulpkoppelingscilinder schuift wel op z'n plek tegen de bedieningsgaffel? Dat hoort met een kunststof klemmetje aan de gaffel 'vast' te zitten.
Het is ook mogelijk dat het scharnierpunt (een kogel) waarop de gaffel beweegt door de gaffel heen is gesleten.
In beide gevallen komt de koppeling(plaat) niet (goed) vrij, waardoor je een versnelling alleen kunt inschakelen met stilstaande motor.
Groet,
Erik.
Het is ook mogelijk dat het scharnierpunt (een kogel) waarop de gaffel beweegt door de gaffel heen is gesleten.
In beide gevallen komt de koppeling(plaat) niet (goed) vrij, waardoor je een versnelling alleen kunt inschakelen met stilstaande motor.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
en dat plastic klemmetje, is alleen om makkelijker te monteren, mag weg gelaten worden en heeft geen techn functie.
- Erik Peters
Precies! Maar als dat klemmetje los zit, of weg is, kan het bedieningsstangetje nu scheef zitten.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht