Ik heb een defender 110 td4 uit 2008. Hij start slecht bij warme motor en ook nu het weer warmer wordt.
Tot voor kort startte ie prima bij koud weer - hij sloeg meteen aan. Nu het weer warmer is of wanneer de motor warm is, start ie beroerd: ik moet lang starten voordat ie aan gaat.
Wat zou het kunnen zijn?
Defender td4 start slecht bij warme motor
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Defender td4 start slecht bij warme motor
Netforce schreef:Ik heb een Defender 110 td4 uit 2008. Hij start slecht bij warme motor en ook nu het weer warmer wordt.
Tot voor kort startte ie prima bij koud weer - hij sloeg meteen aan. Nu het weer warmer is of wanneer de motor warm is, start ie beroerd: ik moet lang starten voordat ie aan gaat.
Wat zou het kunnen zijn?
Meestal is het juist omgekeerd, meestal is de koude start de moeizame.
Als ik dan denk aan wat er door warmte beïnvloed kan worden dan zou het bijvoorbeeld een luchtlekje in de brandstof toevoer kunnen zijn (de 2,4 "Puma" heeft geen opvoerpomp), of anders een sensor die bij warmte minder goed werkt (de krukas-positie-sensor kan wel eens warmte-afhankelijk opspelen).
Groeten MarcS
Re: Defender td4 start slecht bij warme motor
Klopt, meestal is het juist omgekeerd
In februari is ie naar de garage geweest, maar konden ze op zich niks vinden (ook geen foutcodes).
Koud weer:
Koude motor: start prima
Warme motor: moeite met starten.
Warm weer:
Koude motor: moeite met starten
Warme motor: moeite met starten.
In februari is ie naar de garage geweest, maar konden ze op zich niks vinden (ook geen foutcodes).
Koud weer:
Koude motor: start prima
Warme motor: moeite met starten.
Warm weer:
Koude motor: moeite met starten
Warme motor: moeite met starten.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Defender td4 start slecht bij warme motor
Netforce schreef:Klopt, meestal is het juist omgekeerd![]()
In februari is ie naar de garage geweest, maar konden ze op zich niks vinden (ook geen foutcodes).
Koud weer:
Koude motor: start prima
Warme motor: moeite met starten.
Warm weer:
Koude motor: moeite met starten
Warme motor: moeite met starten.
Start ie ook moeilijk bij warm weer als ie net tevoren nog gelopen heeft ?
Zo ja dan lijkt het mij geen valse lucht in de brandstof-toevoer.
Maar wat dan wel ?
Groeten MarcS
-
JohanFreelander
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09
Re: Defender td4 start slecht bij warme motor
Lastig als er geen codes gegenereerd zijn.
Ik kan me voorstellen dat de motor verschillende temperatuursensoren heeft.
Eén of twee voor de koelvloeistof, en natuurlijk voor de buitentemperatuur.
Stel nou dat een van die sensoren niet meedoet, en de computer in de war brengt.
Je zou dus met live data willen kijken wat de gegeven waarde van dit soort sensoren is.
Succes!
Ik kan me voorstellen dat de motor verschillende temperatuursensoren heeft.
Eén of twee voor de koelvloeistof, en natuurlijk voor de buitentemperatuur.
Stel nou dat een van die sensoren niet meedoet, en de computer in de war brengt.
Je zou dus met live data willen kijken wat de gegeven waarde van dit soort sensoren is.
Succes!
Defender 130 2002
Re: Defender td4 start slecht bij warme motor
Start ie ook moeilijk bij warm weer als ie net tevoren nog gelopen heeft ?
==> Ja: als de motor net heeft gelopen, dan start ie moeilijk bij zowel koud als warm weer.
Zo heb ik het van de winter ook ontdekt: motor warm, motor uit, motor starten en dat deed ie toen moeilijk....
==> Ja: als de motor net heeft gelopen, dan start ie moeilijk bij zowel koud als warm weer.
Zo heb ik het van de winter ook ontdekt: motor warm, motor uit, motor starten en dat deed ie toen moeilijk....
-
JohanFreelander
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09
Re: Defender td4 start slecht bij warme motor
Defender 130 2002
Re: Defender td4 start slecht bij warme motor
JohanFreelander schreef:Even gespiekt bij een Ford-forum:
https://www.talkford.com/threads/mk-4-5 ... tby=oldest
Dank je wel!
Re: Defender td4 start slecht bij warme motor
injector, dure bisnis.
doe eens even een lektest, dwz retour leidingen in potje en ml meten. ook kijken als motor stop wordt gezet, door lopen of druppelen, dat mag niet dan gaat de commonrail van druk af,
is kleine moeite, en kost niks, ben benieuwd, denk dat je iets vindt.
doe eens even een lektest, dwz retour leidingen in potje en ml meten. ook kijken als motor stop wordt gezet, door lopen of druppelen, dat mag niet dan gaat de commonrail van druk af,
is kleine moeite, en kost niks, ben benieuwd, denk dat je iets vindt.
Re: Defender td4 start slecht bij warme motor
pascal110 schreef:injector, dure bisnis.
doe eens even een lektest, dwz retour leidingen in potje en ml meten. ook kijken als motor stop wordt gezet, door lopen of druppelen, dat mag niet dan gaat de commonrail van druk af,
is kleine moeite, en kost niks, ben benieuwd, denk dat je iets vindt.
Valt mee. In de 130 bij 100K 4 nieuwe gestoken bij de dealert. Was geen 500 euri compleet. Da koste 1 pompverstuiver van de Disco dus ik vond het een koopje
Bij de 2.4 én de 2.2 loont het ze op tijd te vervangen. Anders gaan ze druppen en dat kan je het hele blok kosten.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten