Velgen opnieuw stralen en poedercoaten

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
RaRo74

Velgen opnieuw stralen en poedercoaten

Berichtdoor RaRo74 » 05 Mei 2024, 11:36

Ik zie in de voorraad nog 4 licht metalen Range Rover Classic velgen liggen die wel een nieuw laklaagje kunnen gebruiken.
Zelf heb ik er geen zin in en wil er geen tijd voor vrijmaken

laten stralen en één kleur poedercoaten lijkt me wel een mooie oplossing. De originele duotone hoef ik niet terug en kan ik altijd later bij zin nog een keer aanbrengen.

Online is de keuze reuze net als de prijzen.

Kent er iemand uit eigen ervaring een leuk en betrouwbaar adresje in de onderste helft van Nederland? Dus zeg maar in de lijn Den haag / Apeldoorn en als daaronder.
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

Edward

Re: Velgen opnieuw stralen en poedercoaten

Berichtdoor Edward » 07 Mei 2024, 18:13

Eigenlijk wou ik roepen: "Induco in Oirschot" maar die zijn gestopt. Verder heb ik alleen ervaring met de Velgendokter in Uden.

Was best oké maar aangezien ik de velgen zelf al gestraald had vond ik dik 400 euri wel erg aan de prijs. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 07 Mei 2024, 18:40

Induco is een eeuwigheid dat ik die naam gehoord heb en daar bracht ik vroeger regelmatig spul om te coaten. Dat zal de jaren 90 zijn geweest :lol:

Ik zie dat Van Beurden ook weer is doorgestart/overgenomen na hun faillissement dus daar kan ik ook nog eens informeren. Ze doen van alles zie ik wel,
https://www.powdercoatingcompany.eu/projecten

Zelf stralen en coaten vroeger veel gedaan met mooi resulaat.

Chemisch ontlakken minder goede ervaring mee. Zo heb ik ooit vijf 10" Mini velgen laten smelten en wat een blunder was dat. Maar goed, net 18 en een mooi leermoment :lol:
Voorbeeldje,
Afbeelding
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

dyngo

Berichtdoor dyngo » 07 Mei 2024, 21:27

Heb mijn stalen Mach 5 's vorig jaar laten stralen en zilver coaten.
Heb ik in Visé net over de grens laten doen, meen 250 euro samen (zonder bonnetje natuurlijk).
Heeft een maandje geduurd, ziet er super mooi uit, de baas was er zelf trots op.
Heel wat beter dan de originele coating uit UK die gelijk brokkelde bij het vastdraaien van de moeren.
Mijn zwarte Mach 5 's wil ik eigenlijk dit jaar laten doen, die zijn behoorlijk roestig (door dezelfde kut UK coating).
Heb daar ook mijn chinese roest treeplanken laten stralen voor weinig en laten verzinken in Genk (voor 20 euro): super resultaat.
Of ze ook alu stralen weet ik niet

(ps: zulke ATS velgen heb ik nog liggen voor spitfire ..)
Bijlagen
IMG_5364.JPG

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Mei 2024, 23:02

RaRo74 schreef:Induco is een eeuwigheid dat ik die naam gehoord heb en daar bracht ik vroeger regelmatig spul om te coaten. Dat zal de jaren 90 zijn geweest :lol:

Iets later ook nog. Ik woon alweer bijna 20 jaar in Grün en hoewel het soms zoeken is kunnen ze hier ook bet wel wat. :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”