Landrover discovery 4

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Discesie

Landrover discovery 4

Berichtdoor Discesie » 26 Apr 2024, 16:14

Mijn naam is Kees ,

Ik ben in bezit van een discovery 4 waarvan de turbo kapot is gegaan , monteur heeft met een
kijk operatie gezien dat de schoep is gebroken .
De auto is nog rijdbaar !
Bij de garage zeggen ze dat de carrosserie van het chassis af moet om hem te vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht in de gelegenheid om deze klus te klaren ?

Ik hoor graag een reactie op dit vraagstuk,

Met vriendelijk groet

Kees

Erik Peters

Re: Landrover discovery 4

Berichtdoor Erik Peters » 30 Apr 2024, 00:18

Helaas geen ervaring mee.
Maar het schijnt vrij gemakkelijk te gaan; de koets van het chassis lichten (mits je een fatsoenlijke tweekoloms brug hebt).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 30 Apr 2024, 07:47

3.0 , een kant kan zonder, andere zou van horen zeggen makkelijk ook kunnen,
denk zelf laat dan dat makkelijke weg. maar zou kunnen.
boddy off zo iets van 8 uur werk, in die geest moet je rekenen, dus tel uit.

Edward

Berichtdoor Edward » 30 Apr 2024, 09:17

Of het kan zonder de body te lichten is 1 vraag. Maar de belangrijker vraag is: levert dat tijdwinst en dus een kosten besparing op?

Want als de body laten staan een doel op zich wordt ben je verkeerd bezig. Een D4 is een dermatre oude koets dat ik graag een keer een goede reden had om de body toch te lichten en alles eronder eens goed te kunnen bekijken en onderhoudt geven.

Ook bij moderne auto's rotten de remleidingen nog steeds weg. Om maar 1 ding te noemen......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 30 Apr 2024, 15:27

Hier doen ze het binnen de 8 minuten,

https://www.youtube.com/watch?v=ZwEtKss83cU
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Mei 2024, 11:03

Edward schreef:Of het kan zonder de body te lichten is 1 vraag. Maar de belangrijker vraag is: levert dat tijdwinst en dus een kosten besparing op?

Want als de body laten staan een doel op zich wordt ben je verkeerd bezig. Een D4 is een dermatre oude koets dat ik graag een keer een goede reden had om de body toch te lichten en alles eronder eens goed te kunnen bekijken en onderhoudt geven.

Ook bij moderne auto's rotten de remleidingen nog steeds weg. Om maar 1 ding te noemen......

In een wat langer verleden schetste Rob Stewart dat je bij een Disco 3, hoewel vlgs het boekje de koets moest lichten, de distributieriemen ook kon vervangen zonder het lichten van de koets ... en naar ik mij herinnerde was het wel gedoe (waarbij je hier en daar wat DNA ging achterlaten) maar toch een serieuze besparing.
Het voorschrift "vlgs het boekje" levert dus niet altijd het goedkoopste/snelste methode.
Blijft staan dat je wellicht na vele jaren aanvullende redenen (zoals Edward noemt) kan hebben om toch liever de koets te lichten.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”