Dynamic Response fluid

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ManicDaze
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 Apr 2024, 09:39

Dynamic Response fluid

Berichtdoor ManicDaze » 14 Apr 2024, 09:47

Goedemorgen,

Ik heb zojuist een Range Rover 4.2 V8 Supercharged 2005 gekocht.
Ik ben op zoek naar de verschillende oliën enz. die ik mogelijk nodig heb, maar ik kan geen alternatief vinden voor de Texaco 14315 Cold Climate PSA-vloeistof die in de handleiding wordt aanbevolen als Dynamic Response fluid.

Kunnen jullie aanbevelen wat ik in plaats daarvan zou moeten gebruiken?

Alvast bedankt,

Mvg Tim Smith

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Dynamic Response fluid

Berichtdoor Edward » 15 Apr 2024, 09:44

Gewoon powersteering fluid van Land Rover of een gelijke spec. Cold climate hebben we hier niet dus het heeft weinig zin naar die spec te zoeken.

Wij gooien er gewoon ATF in. Maar dat is ieder z'n eigen afweging.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Dynamic Response fluid

Berichtdoor Erik Peters » 15 Apr 2024, 19:03

Texaco Cold Climate PAS is een half synthetische olie en groen van kleur.
Valvoline Syn PSF is een vol synthetische olie, groen van kleur en is fractioneel 'dunner' dan de Texaco Cold Climate PAS.
De doorgaans rood gekleurde ATF olieën zijn iets 'dikker' en dan komen Mobile 1 Synthetic ATF en Texaco Synthetic ATF HD het dichtst in de buurt van de Texaco Cold Climate PAS (qua specs.).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

ManicDaze
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 Apr 2024, 09:39

Re: Dynamic Response fluid

Berichtdoor ManicDaze » 15 Apr 2024, 19:36

Helder informatie. Dank jullie wel!

mvg, Tim

pascal110
Berichten: 406
Lid geworden op: 20 Jun 2019, 22:44

Re: Dynamic Response fluid

Berichtdoor pascal110 » 16 Apr 2024, 08:21

zoals je het nu omschrijft, kun of ga je een half met een vol - synthetische met elkaar mengen.
mij hebben ze altijd geleerd dit nooit te doen

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Dynamic Response fluid

Berichtdoor Landmarcs » 22 Apr 2024, 17:59

pascal110 schreef:zoals je het nu omschrijft, kun of ga je een half met een vol - synthetische met elkaar mengen.
mij hebben ze altijd geleerd dit nooit te doen

Ik vraag me af of die oude les van "nooit mengen" wel zo'n goede les was.

Het niet mengen is natuurlijk een veilige optie, je hoeft je niet te vermoeien met een eventuele incompatibiliteit.
Mijns inziens kan je nauw verwante oliën wel degelijk mengen, zeker als het gaat op "automaat-olie" die als "PAS-olie" gebruikt wordt.

Iets gelijksoortigs heb je met de moderne dunne motor-oliën, daar zorgen allerlei dopes ervoor dat de olie warm niet te dun wordt.
Moet je dan door de tijd heen wat olie bijvullen dan ben je waarschijnlijk beter uit met een net iets dikkere olie ... de dopes "verslijten" in het gebruik en daardoor kan de dunne olie uiteindelijk warm te dun worden.

Groeten MarcS


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten