Goedemorgen,
Ik heb zojuist een Range Rover 4.2 V8 Supercharged 2005 gekocht.
Ik ben op zoek naar de verschillende oliën enz. die ik mogelijk nodig heb, maar ik kan geen alternatief vinden voor de Texaco 14315 Cold Climate PSA-vloeistof die in de handleiding wordt aanbevolen als Dynamic Response fluid.
Kunnen jullie aanbevelen wat ik in plaats daarvan zou moeten gebruiken?
Alvast bedankt,
Mvg Tim Smith
Dynamic Response fluid
Re: Dynamic Response fluid
Gewoon powersteering fluid van Land Rover of een gelijke spec. Cold climate hebben we hier niet dus het heeft weinig zin naar die spec te zoeken.
Wij gooien er gewoon ATF in. Maar dat is ieder z'n eigen afweging.
Wij gooien er gewoon ATF in. Maar dat is ieder z'n eigen afweging.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
Texaco Cold Climate PAS is een half synthetische olie en groen van kleur.
Valvoline Syn PSF is een vol synthetische olie, groen van kleur en is fractioneel 'dunner' dan de Texaco Cold Climate PAS.
De doorgaans rood gekleurde ATF olieën zijn iets 'dikker' en dan komen Mobile 1 Synthetic ATF en Texaco Synthetic ATF HD het dichtst in de buurt van de Texaco Cold Climate PAS (qua specs.).
Groet,
Erik.
Valvoline Syn PSF is een vol synthetische olie, groen van kleur en is fractioneel 'dunner' dan de Texaco Cold Climate PAS.
De doorgaans rood gekleurde ATF olieën zijn iets 'dikker' en dan komen Mobile 1 Synthetic ATF en Texaco Synthetic ATF HD het dichtst in de buurt van de Texaco Cold Climate PAS (qua specs.).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Helder informatie. Dank jullie wel!
mvg, Tim
mvg, Tim
zoals je het nu omschrijft, kun of ga je een half met een vol - synthetische met elkaar mengen.
mij hebben ze altijd geleerd dit nooit te doen
-
Landmarcs
pascal110 schreef:zoals je het nu omschrijft, kun of ga je een half met een vol - synthetische met elkaar mengen.
Ik vraag me af of die oude les van "nooit mengen" wel zo'n goede les was.
Het niet mengen is natuurlijk een veilige optie, je hoeft je niet te vermoeien met een eventuele incompatibiliteit.
Mijns inziens kan je nauw verwante oliën wel degelijk mengen, zeker als het gaat op "automaat-olie" die als "PAS-olie" gebruikt wordt.
Iets gelijksoortigs heb je met de moderne dunne motor-oliën, daar zorgen allerlei dopes ervoor dat de olie warm niet te dun wordt.
Moet je dan door de tijd heen wat olie bijvullen dan ben je waarschijnlijk beter uit met een net iets dikkere olie ... de dopes "verslijten" in het gebruik en daardoor kan de dunne olie uiteindelijk warm te dun worden.
Groeten MarcS