Even voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Landmarcs

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Landmarcs » 14 Feb 2024, 09:54

Welkom Yohani.

Extra welkom vond ik de sandalen waar men in "Noord-Nederland" (en elders) soms wat lacherig over doet.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Feb 2024, 13:27

Landmarcs schreef:Welkom Yohani.

Extra welkom vond ik de sandalen waar men in "Noord-Nederland" (en elders) soms wat lacherig over doet.

Groeten MarcS

Da's ok terecht! Slippers is the only way!! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Feb 2024, 15:39

Edward schreef:
Landmarcs schreef:Welkom Yohani.

Da's ok terecht! Slippers is the only way!! :lol: :lol:

We dwalen af maar slippers zijn expliciet verboden in een aantal landen om ons heen, en ook hier zou je er een bon voor kunnen krijgen.   Zie ook autorijden met slippers.
Of je op kousenvoeten mag rijden is ook maar de vraag, klompen kennen ze niet (of nauwelijks) in het buitenland, hoge hakken en plateau-zolen kunnen ook een probleem zijn ... maar het scheelt natuurlijk ook welke auto en welke chauffeur.  
Ik heb bijv. geen enkele moeite met laarzen of bergschoenen (dwz in een "luxe wagen" loop je het risico dat je met de linker koppelingsvoet de remmende rechtervoet nog wat extra laat remmen).   Maar goed, met sandalen met een beetje stijve zool heb ik (ook) geen probleem achter het stuur.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Feb 2024, 16:29

Met slippers ook nooit ergens last en ik oefen pas 20 jaar. Op de vrachtwagen rijdt 70% van de chauffeurs op kousevoeten. Die zetten massaal de klompen op de bovenste tree waar ze door de deur netjes opgeborgen blijven tot de volgende stop.

Sandalen zijn nooit uit te leggen. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Feb 2024, 16:41

Edward schreef:Met slippers ook nooit ergens last en ik oefen pas 20 jaar. Op de vrachtwagen rijdt 70% van de chauffeurs op kousevoeten. Die zetten massaal de klompen op de bovenste tree waar ze door de deur netjes opgeborgen blijven tot de volgende stop.

Dit kousenvoeten-verschijnsel ken ik (ook) van de machinisten op veel-tons rupsband-graafmachines.
In de LandRover vind ik het - voor mij zelf - geen prettig gevoel.

En verder, met jouw (in)tolerantie mbt sandalen zou ik bijna denken dat je een Amsterdammer was.
De gemiddelde Amsterdammer vindt zichzelf het toppunt van tolerantie, de alledaagse praktijk wijst het tegendeel uit.
Het wordt wel geduid als - 't Hart op de tong -, in werkelijkheid is het een - Ik zie dat je niet met de laatste mode meedoet, en ik zal dit aan iedereen laten weten - boodschap ... ik heb er geen boodschap aan.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”