Berichtdoor pascal110 » 30 Jan 2024, 08:46
waarom zou je het filterhuis omzeilen, dit is zo n all. huis met banjo fittingen, en dus eigenlijk zo hufter proef als het maar zijn kan.
van zo n plastic leiding filtertje kan ik dit niet zeggen.
leegtrekken, kan niet, ja een vacuum, dus imploderen, of je bedoeld lucht er in, diesel eruit, maar dan heb je ergens een luchtlek.
tuurlijk borrelt hij bij compressor doorblazen.
ik vermoed scheurtje in membraam van je membraampomp. probeer deze maar eens omzeilen.
en opbrengst , diesel door de filter laten lopen zonder druk, stopwatch en een beetje rekenwerk, een 200 tdi mag je van uit gaan max 1 op 9 bij max 120km/h, dus kun je wel rekenen naar per sec of min door je filter.
dat van erik is zo, maar vergeet een ding .
het opvoerpompje is een membraampomp. als hier een klein beginners scheurtje in komt, komt er dus lucht in,
opbrengst meten, kan op een bank
maar limburgse heuvels die achter maastricht, is een goede indicatie 100km/h moet haalbaar zijn. verder het verbruik, bij 100km /h rond 1-10.
onthoud, je gas wordt niet dmv gasklep maar door de hoeveelheid brandstof geregeld.
deze wordt weer door 2 dingen geregeld, gas pedaalstand- hendel op de pomp en turbodruk - membraam in cav pomp.
dat laatste kan wel verouderen, wastgate vast. geen druk, of ook hier scheurtje in membraam.
bij optrekken mag je best de turbo voelen inkomen.
ps afstellen op bank, en niet proef ondervinden, gevolg zwarte walm, te veel gebruik, overbelasting, maar vooral uitlaat spruitstuk, cq kleppen te heet, dus zonder temp te meten nooit opvoeren.
ps wil je iets meer. dan wastgate aansluiting via inlaatspruitstuk. later afblazen.
een 200-300 tdi. als alles goed is. bij iets verhoogd toerental, zeg 1000, dan blijft een euro op je kleppendeksel liggen.
en als men achter een vrachtauto rijd moet 1op 11 haalbaar zijn, gem is 1-10 of 1op 9.5 goed haalbaar.