Verwarming eenzijdig Range Rover sport 2006

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
gp-campers

Verwarming eenzijdig Range Rover sport 2006

Berichtdoor gp-campers » 27 Jan 2024, 21:03

Beste, Mijn verwarming doet het alleen aan de re zijde van de auto. De bijrijders zijde. Nu heb ik op dit forum gevonden dat wrsch de actuator kapot is aan de li zijde. Ik heb de boel gedemonteerd en laten functioneren aan de stekkers. beide actuatoren doen het echter, diegene die de kleppen voor verschillende roosters aanstuurt en ook de temperatuurs regelaar laat de actuator beide zijden opdraaien. (zie filmpje) https://www.youtube.com/shorts/Nvk8gT6EQU4 Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Heeft deze auto bv twee kachelradiatoren dat er 1 niet goed doorloopt oid of dat daar een kraan op zit?

owsl

Re: Verwarming eenzijdig Range Rover sport 2006

Berichtdoor owsl » 27 Jan 2024, 23:45

Bij een Disco ( zelfde als sport bijna ) is het probleem een verstopte kachelradiator wanneer dit zich voordoet
Slangen er af bij schutbord... dan tegengestelde richting doorspoelen.

Staan zat filmpjes op YouTube

Als je geluk hebt werkt het, anders kom je ant sleutelen....

gp-campers

Berichtdoor gp-campers » 28 Jan 2024, 14:48

Bedankt, weet je of er twee kachelradiateuren opzitten omdat de rechterzijde wel warm wordt. Waar denk je anders aan dat het sleutelen wordt?

gp-campers

Berichtdoor gp-campers » 12 Feb 2024, 11:33

Ik heb de bak laten spoelen, (met mooi resultaat) maar daar gaf de monteur die dit uitvoerde aan dat bij de aansluitingen voor het spoelen "iets" zit wat, indien kapot, ook deze storing kan geven. Ik zou niet weten wat dat is maar misschien is er iemand op dit forum die hier wel iets over weet. (Ik weet een beetje vaag maar niet geschoten...)

gp-campers

Berichtdoor gp-campers » 07 Jul 2024, 13:56

Bij demontage blijken de actuators correct te werken. De radiator van de kachel leek gwn doorgankelijk, omdat we de boel toch loshadden deze toch maar vervangen. En hoera, nadat we alles weer in elkaar hadden blijkt het aan beide kanten weer lekker warm te worden. Tnx voor het meedenken en de tips.
Mvg Gertjan.

Terug naar “Techniek”