Politieserie + Landy!

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Houston

Politieserie + Landy!

Berichtdoor Houston » 07 Jan 2024, 13:15

Ik was een weekje ziek dus wat kun je dan veel meer doen dan binnenblijven en de tijd zien te doden?

Ik zocht iets leuks om te kijken en op NPO-plus werd ik getriggerd door de auto, in het plaatje van een Engelse politieserie, " Vera" :
veradef.jpeg
veradef.jpeg (8.23 KiB) 11096 keer bekeken

E.e.a. speelt zich af in en rond Newcastle dus degenen die wel eens met de boot vanuit IJmuiden zijn aangekomen, komt de achtergrond regelmatig bekend voor. (de boot vaart af en toe door het beeld en sommige scenes zijn opgenomen aan de kade waar hij aankomt.)

Mocht je van het genre houden; de Defender speelt een belangrijke bijrol en zit bijna in iedere scene :mrgreen: gecombineerd met beelden van de landschappen daar en de verhaallijnen dus, vond ik het wel een aangenaam tijdverdrijf. ;)

Ik gok trouwens dat het een 200 of 300tdi is want een TD5 klinkt anders en een Puma is t zeker niet.

O; wat ik wel grappig vond; soms claxonneert ze en drukt daarbij op het stuur! :D (op het hendeltje drukken wordt misschien niet begrepen door de gemiddelde kijker?)

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Landmarcs

Re: Politieserie + Landy!

Berichtdoor Landmarcs » 07 Jan 2024, 20:50

Dag Houston,

Ik hoop dat je weer (wat) beter bent, anders alsnog beterschap.

Als je je nog eens verveelt dan is "Death in Paradise" of te wel "Meurtres au paradis" ook nog een optie om je bezig te houden.
Met name de "Meurtres au paradis" heeft dan bovendien het voordeel dat je je Frans een beetje kan bijspijkeren (de Franse versie is Frans nagesynchroniseerd - de serie speelt overigens in Frankrijk, dwz op Guadeloupe !).

Death in Paradise - LandRover.png
Death in Paradise / Meurtres au paradis

Groeten MarcS

PS  Vera's P392SUM is vlgs de "roddelpers" een automaat, de basis Defender is een 300Tdi, eentje uit 1996.

dyngo

Berichtdoor dyngo » 07 Jan 2024, 21:01

Of de inmiddels oude franse serie 'le Chateau des Oliviers' met Brigitte Fossy
Speelt in de Provence (je zou zo willen verhuizen) en de schurk rijdt (natuurlijk) een witte 2-deurs Range Rover.
Toen de classic nog zo chic was dat ik met mijn oude witte zo door mocht op de gratis parkeerplaatsen voor artsen in ziekenhuis Heerlen

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Jan 2024, 22:46

Er is ook nog een korte (dwz 8 delen) Deens-Duitse krimi: Hvide Sande / White Sands.
Uitgezonden door KRO/NCRV najaar 2021.

In het Deense toeristenplaatsje Hvide Sande wordt een jonge Duitse surfer op brute wijze vermoord. Als de moord een jaar later nog altijd niet opgelost is, wordt rechercheur Thomas in Hamburg benaderd om te helpen met de zaak. Hij en de Deense undercoveragent Helene moeten zich voordoen als echtpaar om zo te infiltreren in het dorp en de dader op te sporen.

Bijzonder detail:  Dit "make belief" echtpaar krijgt als deel van hun dekmantel een "onopvallende" auto ... een Defender 130 !
Nu ja, het was niet zo zeer een "onopvallende" auto.  Meer een auto om niet uit de toon te vallen, de 130 moest bijdragen aan hun geloofwaardigheid.

Hier White Sands zie je op één van de illustrerende stills iets van de 130.

Ik vond het indertijd een leuke en tegelijk spannende serie, goed gemaakt, een serie om voor thuis te blijven.

Groeten MarcS

PS   Het was overigens de TV-serie "Bij luipaard op schoot" die mij op zeer jonge leeftijd met de LandRover deed kennismaken (in deze serie waren het overigens vooral of zelfs uitsluitend Series I LandRovers).   Deze TV-serie deed voorkomen dat de opnamen puur natuur waren — dit in tegenstelling tot Daktari waar evident afgerichte dieren getoond werden — pas veel later werd duidelijk dat ook bij Luipaard op schoot de opnamen in belangrijke mate geregisseerd waren.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Mar 2024, 11:16

Ik was (weer) even iets langer in Frankrijk (waar voor de verandering het internet niet lekker werkte, vandaar de recente stilte van mijn kant).

Aangezien de TV wel werkte kan ik nog wat aanvullen.
Op de Franse TV (en ook op de franstalige Zwitserse en Belgische TV) loopt een lange reeks van de politie-serie Alex Hugo.
Deze serie speelt in de (Franse) Alpen, in een imaginair dorpje - de opnamen zijn (vooral) in hogere dalen in de Briançonnais en Queyras - dus departement Hautes-Alpes) gemaakt.
De hoofdpersoon, Alex Hugo, rijdt steevast in een 110Td5HCPU in (denkelijk) Caledonian Blue (met in de laadbak het reservewiel met nog steeds een Michelin XPC).   Het verhaal is niet altijd overtuigend, de landschapsbeelden zijn steeds fraai (en het is er steeds mooi weer behalve wanneer er voor het verhaal slecht weer nodig is).

Verder zag ik ook nog een aflevering van een andere serie waarin een zo op het oog hybride LandRover voorkwam, een auto die veel leek op een 110 maar waar ik ook Santana elementen aan vermoedde. Deze serie heb ik niet verder teruggezien en de auto kwam ook niet voldoende in beeld om met zekerheid de auto te determineren.

Overigens rijden verschillende brandweerkorpsen en ook de gendarmerie de montagne nog steeds vrij vaak ook met Defenders.

Groeten MarcS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Apr 2024, 20:17

Overigens, veel dichte bij huis:  Ook in "Flikken Maastricht" zie je in enkele aflaveringen een LandRover, een 109.
Hier is het dan overigens wel een van de vele "schurken" die met die LandRover rijdt.

Groeten MarcS

PS   Nog een verlate toevoeging: De in de serie tamelijk belangrijke Marion Dreesen werd door een 90 van de weggereden.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Okt 2024, 22:20

Tja, ik loop inmiddels wel een risico op het label TV-addict ... .

In de 6 delige Belgisch-Franse TV-serie "Broceliande" komt ook weer prominent een LandRover voor.
Foret de Broceliande is de met Koning Arthur verbonden naam voor het Foret de Paimpol - een groot bos min of meer centraal in Bretagne.

Nog prominenter rijdt er een totaal zwarte 110 Td5 (met een van de hoofdrolspeelsters aan het stuur) in "Meutres a Arbois" rond.
Bij weer een nieuw slachtoffer komt er nog kort een rode 110 of 130 HCPU van de pompiers in beeld.
Arbois ligt aan de voet van de Jura - zo'n 70 km ten zuid-westen van Dijon.   Arbois is bekend van de wijn met dezelfde naam, en van Louis Pasteur - het Institut Pasteur speelt nog een "rol" in deze "Meutres a ... " aflevering.

Groeten MarcS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Okt 2024, 21:29

Nog eentje, een tegenhanger van Vera: In het Frans, en ipv een Defender een RRC: Capitaine Marleau.

De "capitaine" is een vrolijke weinig conventionele miep, en ze rijdt dus rond in een RRC.

Goed voor je Frans: niet alleen de nodige (zwarte) humor maar ook zo nu en dan een woordspeling.

Groeten

PS  Een vierdeurs RRC TurboD (vlgs de achterklep, en met in ieder geval een lak-probleem op de motorkap.
      Wellicht kan een RRC-liefhebber hiermee een tijdluik voor de ouderdom van de RRC geven.

Terug naar “Kroeg”