Op mijn series 3 zit geen alarmlichten schakelaar. Dat vind ik een gemis. Is er een mogelijkheid om dit alsnog in te bouwen? Zo ja, vraagt dat dan enorm veel technische know how of kan ik dat beter uitbesteden? Zo nee, warom niet?
Geen alarmlichten series 3 109. Mogelijk om alsnog?
Geen alarmlichten series 3 109. Mogelijk om alsnog?
Hoi
Op mijn series 3 zit geen alarmlichten schakelaar. Dat vind ik een gemis. Is er een mogelijkheid om dit alsnog in te bouwen? Zo ja, vraagt dat dan enorm veel technische know how of kan ik dat beter uitbesteden? Zo nee, warom niet?
Re: Geen alarmlichten series 3 109. Mogelijk om alsnog?
Hella verkoopt setjes om dit te maken. Ff zoeken met Google
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
Ron63 schreef:Hella verkoopt setjes om dit te maken. Ff zoeken met Google
En Google leert dat er meer mensen (en merken) zijn waar deze vraag leeft.
Zie bijv. hier: Op het Volvo-forum
Groeten MarcS
In Duitsland zijn alarmlichten plicht, ook voor oude autos.
Vroeger verkochten ze speciale 'hazard' schakelaars, zo aangepast.
Die op mijn 70er RR gebruik ik die liefst niet, daarna altijd heibel met de knipperlichten.
Is een schuifblok over een aantal domme contacten (zelfde als bijv triumph spitfire en vast vele anderen).
Knipperlichten moeten onderbroken worden en stroomvoorziening komt van een andere bron (niet over contact).
Als het oud wordt storingen voorgeprogrammeerd.
Vroeger verkochten ze speciale 'hazard' schakelaars, zo aangepast.
Die op mijn 70er RR gebruik ik die liefst niet, daarna altijd heibel met de knipperlichten.
Is een schuifblok over een aantal domme contacten (zelfde als bijv triumph spitfire en vast vele anderen).
Knipperlichten moeten onderbroken worden en stroomvoorziening komt van een andere bron (niet over contact).
Als het oud wordt storingen voorgeprogrammeerd.
Ok, heb een en ander gevonden. Gaat boven mijn pet. Dan maar heel snel links en rechts knipperen en intussen op zoek naar een handige Harry. Wel bedankt voor de antwoorden 
- Erik Peters
De 109 stawag uit 1973 die ik gehad heb, had gewoon alarmlichten, origineel af fabriek.
Dus mogelijk is het zeker en schema's hiervan zijn ook te vinden.
Groet,
Erik.
Dus mogelijk is het zeker en schema's hiervan zijn ook te vinden.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Zou er een reden te verzinnen zijn waarom een stawag uit 73 dit standaard ingebouwd heeft en eentje uit 79 niet? Met een specifiek land rover schema zou ik wel durven gaan puzzelen en uitzoeken hoe een elektrisch systeem eigenlijk werkt. Zal ik toch uiteindelijk moeten leren want wil niet met elk "dingetje" afhankelijk zijn van garage a 70 per uur.
Of zie ik gewoon een schakelaar over 't hoofd
Of zie ik gewoon een schakelaar over 't hoofd
- Erik Peters
Misschien, kan links onder naast de stuurkolom zitten (bij rechts gestuurd rechts).
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Flaterix schreef:Zou er een reden te verzinnen zijn waarom een stawag uit 73 dit standaard ingebouwd heeft en eentje uit 79 niet?
Er zijn redenen genoeg te verzinnen (en dat niet alleen, ik denk dat het geen verzinsels zijn).
Allereerst speelt het feit dat allerlei opties afhankelijk waren (en zijn) van de markt waarvoor de auto gebouwd wordt.
Om maar even een voorbeeldje uit de laatste "Puma"-jaren te noemen:
In Nederland bestelde je een Defender en zat er gewoon een alarm etc. op, bestelde je diezelfde Defender in Frankrijk dan moest je twee opties aanvinken om datzelfde alarm te krijgen (bij die twee opties was het vreemd dat ze deels overlapten - toch was er geen lagere totaal som bij het aanvinken van de twee).
En dan als laatste en zeker geen verzinsel: Bij LandRover is alles mogelijk. Ook als je er één nieuw bestelde, en de optielijst uitvoerig bestudeerd had, moest je de uiteindelijk geleverde auto zelf uitvoerig inspecteren. Soms kreeg je meer, soms ook minder dan de specs die de folder noemde. Met een beetje geluk wilde de dealer de afwijkingen achteraf corrigeren.
Groeten MarcS
Begin jaren 70 wordt het 4-knipperlichten systeem algemeen.
Range Rover heeft het standaard (1970) en ook de Triumph spitfire (simpel en goedkoop) standarizeerd dit 'feature' in 1970.
Volgens mij is het in 1979 gemeen goed en in veel landen verplicht.
Range Rover heeft het standaard (1970) en ook de Triumph spitfire (simpel en goedkoop) standarizeerd dit 'feature' in 1970.
Volgens mij is het in 1979 gemeen goed en in veel landen verplicht.