Wie kan me helpen met een advies.
Ik heb vandaag de lampjes in mijn dashboard van mijn defender 300 TDI vervangen door led lampjes. Dat ging op zich prima. In het donker kon ik het dashboard nauwelijks lezen en zoals ik het nu zie gaat dit nu veel beter. Er waren ook wat lampjes die het niet meer deden. Zo bleek het lampje van de temperatuurmeter niet meer te werken en die zat ook vast. Ik heb de temperatuurmeter even uitgebouwd. Lampje vervangen door een led lampje en de temperatuurmeter weer ingebouwd.
Alleen als ik nu de motor start dan gaat de temperatuurmeter direct naar rood ( en zelfs daar voorbij). Ik denk niet dat dit aan het nieuwe ledlampje ligt omdat dit lampje eigenlijk verder niet verbonden is met de electronica in de temperatuurmeter. Ik vermoed dat het één van de drie draden is die niet goed contact maakt. Er is een groene draad, een blauwgroene draad en een zwarte draad. Als ik de zwarte draad loslaat dan lijkt de temperatuurmeter wel goed te werken maar als je lang genoeg wacht dan staat de temperatuurmeter alsnog in het rood. De groene en blauwgroene draad kan je niet verkeerden aansluiten. En ik heb ook van alles foto’s gemaakt. Die zitten zeker goed.
Voordat ik de temperatuurmeter uitbouwde werkte hij perfect en stond deze netjes in het midden. Ik ben op zoek naar een schema oid maar misschien heeft iemand voor mij een advies. Hoe ik dit kan doormeten of waar ik moet zoeken. Alvast dank
Temperatuurmeter gaat direct naar rood
-
JohanFreelander
Re: Temperatuurmeter gaat direct naar rood
De zwarte draad is massa, verbind die eens met een goed massapunt.
De groen/blauwe gaat naar de temperatuursensor en de wit/groene naar de zekering.
Succes!
Groet Johan
De groen/blauwe gaat naar de temperatuursensor en de wit/groene naar de zekering.
Succes!
Groet Johan
Defender 130 2002
Dank je, ik ga de massakabel eens nalopen, helpt ook als ik weet wat welke draad is, moet zo goedkomen.
nou in dit geval is het dus heel simpel, jij zegt niks fout gedaan, ivm foto, een ding heb je dan wel fout gedaan, het lampje vervangen door led, zou zeggen even een gewoon lampje terug zetten, en kijken of hij dan wel goed is, maar ik betwijfel dit, omdat je dashverlichting op stadslicht werkt, en niks met je temp meter te maken heeft.
maar je hebt het over kleuren draad, we hebben het toch over het originele dashbord van een 300tdi, met ingebouwd temp meter en connectors.zonder draden.
maar je hebt het over kleuren draad, we hebben het toch over het originele dashbord van een 300tdi, met ingebouwd temp meter en connectors.zonder draden.