Vandaag geprobeerd mijn Defender TD5 (1999) uit te lezen met de Nanocom, maar hij geeft de melding: " ERRO: Unable to start communications with the ECU ....". Reden voor het uitlezen is dat hij af en toe slecht wil starten en dat dit heel wisselend is.
Eerder heb ik de Nanocom gewoon gebruikt voor het uitlezen en werkte het prima, vandaag ineens niet. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
TD5: Nanocom start geen communicatie met ECU
-
JohanFreelander
Re: TD5: Nanocom start geen communicatie met ECU
Mijn eerste gedachten:
-stekker obd vies, even contactspray
-firmware Nanocom checken/updaten
-massapunt ecu schoonmaken
Veel succes!
Groet Johan
-stekker obd vies, even contactspray
-firmware Nanocom checken/updaten
-massapunt ecu schoonmaken
Veel succes!
Groet Johan
Defender 130 2002
zou effe contact opnemen met
Blackbox Solutions Ltd. 3 Spyrou Loui, Ayios Spyridonas, Limassol, 3051 Cyprus
en als je hem daar gekocht hebt en niet illegaal helpen ze je ook nog.
of als je nu je woonplaats had gemeld kwam ik wel even langs met die van mij, wisten we het verschil. of je vraagt hier een defender van bij jou in de buurt waar je de nanocom even mag inpluggen kijken of nanocom het doet.
Blackbox Solutions Ltd. 3 Spyrou Loui, Ayios Spyridonas, Limassol, 3051 Cyprus
en als je hem daar gekocht hebt en niet illegaal helpen ze je ook nog.
of als je nu je woonplaats had gemeld kwam ik wel even langs met die van mij, wisten we het verschil. of je vraagt hier een defender van bij jou in de buurt waar je de nanocom even mag inpluggen kijken of nanocom het doet.
wat wil je nu weten, slecht starten, ik verdenk drukregelaar, dat ding boven startmotor.
of geen nanocom contact, geen goede nanocom code, defender en/of disco mits hij het nergens doet, in andere defenders.
of geen nanocom contact, geen goede nanocom code, defender en/of disco mits hij het nergens doet, in andere defenders.
Dank voor jullie reacties.
Probleem is opgelost, ik heb er een verlengkabel bij en als ik die niet gebruik werkt het wel. Hmmm, iets met die kabel dus ......
Probleem is opgelost, ik heb er een verlengkabel bij en als ik die niet gebruik werkt het wel. Hmmm, iets met die kabel dus ......
-
JohanFreelander
Fijn dat de oplossing kosteloos was!
Defender 130 2002