Ik heb soms dat de ontsteking spontaan uit valt tijdens het rijden.
er gaan in eerste instantie geen lampjes op het dashbord branden.
Als ik kort er na de auto weer start doet hij het gewoon weer.
Spring niet spontaan weer aan als ik de koppeling weer op laat komen.
Iemand een idee waar ik moet zoeken.
BVD
Jan
Ontsteking 3,5l V8 valt uit
Re: Ontsteking 3,5l V8 valt uit
Slecht contact of bobine probleem ?
Ziet er niet origineel (en een beetje rommelig) uit.
Als de voorschakelweerstand (wit blokje) nog gebruikt wordt, moet het een 6 volt bobine zijn.
Dat gaat dan weer matig samen met electronische ontsteking (zwakke vonk)
Als de ontsteking contactpunten heeft: die afstellen en/of vernieuwen
Ziet er niet origineel (en een beetje rommelig) uit.
Als de voorschakelweerstand (wit blokje) nog gebruikt wordt, moet het een 6 volt bobine zijn.
Dat gaat dan weer matig samen met electronische ontsteking (zwakke vonk)
Als de ontsteking contactpunten heeft: die afstellen en/of vernieuwen
Re: Ontsteking 3,5l V8 valt uit
12v Bobine.
Lumenition electronische ontsteking.
Heeft altijd zonder problemen gewerkt.
Kan ik de voorschakelweerstand zonder problemen er tussen uit halen (doorverbinden).
Lumenition electronische ontsteking.
Heeft altijd zonder problemen gewerkt.
Kan ik de voorschakelweerstand zonder problemen er tussen uit halen (doorverbinden).
Re: Ontsteking 3,5l V8 valt uit
Een 12 volt bobine geschakeld over voorweerstand geeft tijdens het rijden slechts 6 volt aan de bobine.
Slechtere vonk, loopt natuurlijk wel.
Is vast niet de oorzaak, maar beter zorgen voor een stabiele 12 volt bij starten en rijden.
Electronische aftermarked ontstekingen geven ook nogal eens problemen.
Het fijne van electronica is dat het wel, dan weer niet funktioneert.
Zelfde ellende kun je met de bobine hebben.
Slimste is uitwisselen voor onderdelen die bekend goed werken.
Bij mij was het probleem zo'n 'nieuwe' bobine 'made in India'
3000 km probleemloos, dan opeens sta je.
Rijdt nu met 40 jaar oude originele Bosch.
Slechtere vonk, loopt natuurlijk wel.
Is vast niet de oorzaak, maar beter zorgen voor een stabiele 12 volt bij starten en rijden.
Electronische aftermarked ontstekingen geven ook nogal eens problemen.
Het fijne van electronica is dat het wel, dan weer niet funktioneert.
Zelfde ellende kun je met de bobine hebben.
Slimste is uitwisselen voor onderdelen die bekend goed werken.
Bij mij was het probleem zo'n 'nieuwe' bobine 'made in India'
3000 km probleemloos, dan opeens sta je.
Rijdt nu met 40 jaar oude originele Bosch.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten