Hallo Allemaal,
Ik ben Daan en kom uit een dorpje naast venray. Ik heb een Land rover series 3 uit 1975. Een Deens leger type, 24v.
Ondertussen heb ik er al een andere versnellingsbak onder mogen leggen. Interessante klus zonder brug maar gelukkig niet bovenlangs hoeven te gaan. Ik ben niet van plan om deze volledig origineel te houden maar er gewoon van te genieten.
De ideeën die ik nog heb zijn: remschijven monteren, ooit op schroefveren zetten en ooit een ander motorblok inleggen. Maar eerst maar eens kijken hoe alles loopt en wat de portemonnee kan verdragen.
Alle tips zijn welkom.
Nieuw Lid
Re: Nieuw Lid
Ik heb meteen een vraag. Ik heb een lekkage bij mijn rem rechtsvoor. Ik moet nog precies gaan kijken waar en hoe, maar weet iemand een adres voor de remschijven conversie? want als ik er toch mee aan de gang ga kan ik net zo goed meteen het helemaal aanpakken.
https://www.designdevelopmenteng.co.uk/ ... p389433971
Zijn er vast meer maar deze set heb ik met een maat gemonteerd op z'n daily driver. Mooi spul, goeie kwaliteit en pasvorm.
Zijn er vast meer maar deze set heb ik met een maat gemonteerd op z'n daily driver. Mooi spul, goeie kwaliteit en pasvorm.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:https://www.designdevelopmenteng.co.uk/shop/Series-Land-Rover-Front-Disc-Brake-Kit-p389433971
Alleen .... lees ik (met wat verbazing): "Please note: This kit will not fit if you are using standard Series / Defender steel wheels. The following wheels have been tried and offer enough clearance for the caliper.
Discovery 1 Steels
Wolf XD Steels
Modular Steels"
Mijn verbazing richt zich op de boodschap dat standaard staal niet past en Wolf-staal wel. De vorm van de Wolf (= HD) velg is in mijn beleving (vrijwel) identiek aan standaard staal, dwz als je kijkt naar de ruimte voor de remmerij.
Groeten MarcS
Mijn velgen hebben klinknagels die de binnen diameter wat kleiner maken. Maar ik weet niet of dat standaard Serie velgen zijn of iets anders.
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Edward schreef:Mijn velgen hebben klinknagels die de binnen diameter wat kleiner maken. Maar ik weet niet of dat standaard Serie velgen zijn of iets anders.
Vlgs mij zijn de latere Series-velgen, en zeker de Defender-velgen gelast en dus zonder enige klinknagel. Die gelaste velgen zijn weliswaar géén tubeless velgen maar kunnen wel tubeless gebruikt worden (dwz. als je het risico van het plotseling alle lucht verliezen, mocht de band uit de velg gedrukt worden, voor lief neemt - 't was nooit mijn keuze, ook al heb ik aan den lijve ondervonden dat een Michelin XPC enorm vast op zo'n tubed-velg kan zitten).
De velgen met klinknagels zijn om een heel andere reden ongeschikt voor deze (ondeugdelijke) tubeless montage: het velgbed lekt vroeger of later langs de klinknagels.
Groeten MarcS
uiteindelijk ben ik voor de set van Zeus gegaan. Echt een verbetering en qua onderhoud natuurlijk zoveel makkelijker.
Terug naar “Nieuw op het forum”