Wie helpt me aan de cataloguswaarde van een LR Santana 2500D bj. 1990

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
kavh

Wie helpt me aan de cataloguswaarde van een LR Santana 2500D bj. 1990

Berichtdoor kavh » 21 Jun 2023, 20:32

Beste leden,

Ik sjoemel hier misschien een beetje met een nep LR, maar wie niet waagt wie niet weet, dus bij deze mijn vraag aan jullie.

Voor de verzekering heb ik de cataloguswaarde nodig van mijn Land Rover Santana 2500D uit 1990. De auto is ingevoerd, maar het RDW heeft er geen cataloguswaarde aan toegekend.... En die heb ik wel nodig voor de verzekering.

Is er iemand die me hier verder mee kan helpen? Alvast mijn dank.

Ik heb de vraag ook uitgezet bij de LR dealer, maar nog geen reactie. En omdat de auto nu al een aantal dagen in voorlopige dekking is genomen wil ik de verzekering wel rondmaken.

Bij voorbaat dank voor eventuele reacties!

Kaatje

Landmarcs

Re: Wie helpt me aan de cataloguswaarde van een LR Santana 2500D bj. 1990

Berichtdoor Landmarcs » 21 Jun 2023, 23:38

't Zal niet makkelijk zijn met die cataloguswaarde.   Ik weet het niet, maar het zou maar zo kunnen dat deze Santana nooit nieuw in Nederland geïmporteerd werd.
Wellicht kan je op 't internet een Spaanse folder vinden, of anders een Spaanse rijtest, met wat geluk heb je dan een origineel Spaanse prijs.   Spaanse BTW er af en je hebt een oiginele, kale, prijs, en dat incl. de "bron" ... daar moet de verzekeraar het dan maar mee doen.

Groeten MarcS

kavh

Berichtdoor kavh » 22 Jun 2023, 20:52

Goedenavond MarcS,

Hartelijk dank voor de reactie!

Ik heb ergens een ‘Ficha Commercial’ gevonden op het web en die doorgestuurd naar de verzekering. Ik hoop dat hun Spaans goed is…. :o)

Als die info niet voldoende is, dan gaan we weer verder zoeken.

Fijne avond!

Kaatje

paul k

Berichtdoor paul k » 23 Jun 2023, 08:18

Je kan ook even rondneuzen bij verschillende (internationale-)auto sites.
Als je de cataloguswaarde wil weten ga je de Santana waarschijnlijk vol casco verzekeren?

Je kan Sunshine motors uit Malaga eens proberen. Is een Belg die daar woont en regelmatig advertenties op MP heeft.
Beschikt over een aardig netwerk in Spanje en een aardige kerel. Hij kan je ongetwijfeld verder helpen.

Mocht je meer informatie hebben gekregen, wees dan zo aardig dat hier terug te koppelen, misschien hebben meerdere mensen met een vergelijkbare vraag daar wat aan. :roll:
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Jun 2023, 10:11

paul k schreef:Mocht je meer informatie hebben gekregen, wees dan zo aardig dat hier terug te koppelen, misschien hebben meerdere mensen met een vergelijkbare vraag daar wat aan.

Precies.   Wellicht zijn er nu al mensen die nieuwsgierig zijn naar dat ‘Ficha Commercial’ .

Groeten MarcS

PS   Sommige verzekeraars vragen naar de gekste zaken, en niet zelden ook naar zaken die van geen enkel belang zijn voor de bedoelde verzekering (bijv. alarm-klasse etc terwijl die bij de verzekerde waarde niet vereist/niet van belang is).   Een betere tussenpersoon weet daarmee om te gaan, heb je te maken met een AI-tussenpersoon - een digitaal formulier - dan mis je die intelligentie.

Terug naar “Nieuw op het forum”