2023, 16:15
Hallo,
Ik ben nieuw hier. Interessant forum! Ik heet Rob, woon in Amsterdam en rijd met veel plezier in een LR Freelander 2. Heb de auto nu 2 jaar en heb behalve een nieuw gasklephuis geen problemen ondervonden (afkloppen)
Ik zit met het volgende:
Mijn LR Freelander 2 diesel uit 2009 (euronorm 4) mag per 1 januari 2025 niet meer binnen de ringweg van Amsterdam. Daar kan iedereen van alles van vinden, maar het is nu eenmaal zo.
Omdat ik het een fijne auto vind, onderzoek ik nu de mogelijkheid tot ombouw naar benzine. Ene blok eruit, andere er in simpel gezegd.
Wie heeft hier ervaring mee? Ook met de RDW keuring voor nieuwe papieren? En niet onbelangrijk: wat kost zoiets?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groet, Rob
Ombouw diesel naar benzine
- Erik Peters
Re: Ombouw diesel naar benzine
Ik heb geen idee wat e.e.a. zou gaan kosten, maar zoals je schrijft de dieselmotor eruit en een benzinemotor erin, zo simpel is het vermoedelijk niet.
Je kunt denk ik beter de diesel Freelander inruilen voor eentje met een benzinemotor.
Groet,
Erik.
Je kunt denk ik beter de diesel Freelander inruilen voor eentje met een benzinemotor.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht