Afgelopen week kwam ik er achter dat de lightweight koelvloeistof verloor, nieuwe koppakking en andere pakkingen en ringen voor verstuivers besteld, alles vervangen, kop zag er nog goed uit en was ook nog mooi vlak, maar na montage gooide hij er nog meer koelvloeistof uit als voor de reparatie, bij koude motor de radiatordop er af, starten en het borrelt er meteen uit, duidelijk geval van drukopbouw in het koelsysteem vanuit de cylinders, volgens diverse deskundigen zou ik dan een gescheurd onderblok kunnen hebben, ik baal hier natuurlijk enorm van, over 2 maanden moet de auto voor de apk en dat wordt dan ook krap tenzij ik snel een geschikte donor vindt, er ligt nu een 2.5 N/A in maar mag ook een ander type diesel zijn, 2.25 of 200 TDI liefst met een lekvrije tussenbak.
wie kan mij helpen of heeft andere ideën over de lekkage?
Liefst zou ik een rangerover slopen en de complete aandrijflijn vervangen voor een 200TDI t/m de assen aan toe.
M.v.gr.
Kees
