Je zou zeggen dat een dergelijke lekkage makkelijk te traceren moet zijn. Al helemaal als je de beschikking hebt over een steam cleaner en zo een camera aan een draadje. Ik heb dan ook best wat pogingen gedaan de oorzaak te vinden voor ik om hulp vroeg
Vervolgens samen met een vriend gekeken, maar samen ook niet de oorzaak gevonden. Ik hoop dat jullie me nog wat tips kunnen geven.
We kunnen de lekkage traceren tot aan boven op de motersteun aan de bestuurderskant. Daar boven zien we nergens lekkage. Het olie filter is helemaal droog. Het carter filter is helemaal droog. Olieslang turbo helemaal droog. Alles wat we kunnen zien en bedenken is helemaal droog.
Enige wat me opvalt is dat 1 van de bouten die het carterfilter vasthoud(1 van die 2 die super lastig te bereiken zijn) altijd onder de olie zit.
Ik dacht dat dit kwam omdat ik het olie filter altijd moet kiepen om hem los te halen , maar 1 van de 2 kan los zonder dat te doen. Dus nu eens geprobeerd om zonder het olie filter los te halen zo veel mogelijk te demonteren. En hij zat dus weer onder de olie.
Iemand enig idee of er olie uit het blok langs de bout van het carterfilter naar buiten kan lopen? en zou ja is er iets wat ik kan doen om dat te verhelpen? Andere ideeën zijn ook welkom.