vroeg me af wat er nu anders aan is als een stationcar 5 deurs, natuurlijk dak ramen en achterklep.
maar een dubbelcab is toch gewoon een 110 5deurs waar ze een ander hoedje op gezet hebben,
of is de bak ook anders, en dan de hcpu,
hoog laad vermogen, alleen de veren verschil of nog meer.
3 deurs heeft wel een andere bak ivg 2 deurs pickup, dat weet ik.
wil het gewoon eens weten.
defender 110 dubbelcab hcpu
-
Landmarcs
Re: defender 110 dubbelcab hcpu
pascal110 schreef:vroeg me af wat er nu anders aan is als een stationcar 5 deurs, natuurlijk dak ramen en achterklep.
maar een dubbelcab is toch gewoon een 110 5deurs waar ze een ander hoedje op gezet hebben,
Bij mijn weten is een 110 DoubleCab gewoon een standaard 110 5 deurs met een DoubleCab "huisje", en een PickUp klep op de plek van de 5º deur.
Ik zie overigens niet wat de lol is van zo'n 110 DoubleCab, je moet er een heel speciaal gebruik bij zoeken. Wellicht is ie in andere landen met een andere belasting-wetgeving belasting-technisch interessant. Je ziet ze overigens ook niet veel, ook niet in de ons omringende landen.
En dan de HeavyDuty versie(s): Die hebben in ieder geval - als ik kijk naar bijv de 2010 folder - de HD-veren zoals die ook onder de toenmalige 130 zaten (dus met een extra HD veer achter, een veer binnen de standaardveer). Verder had de HeavyDuty 110 HardTop versie vlgs de folder stabilisatorstangen (vlgs die folder zaten die niet op de standaard HardTop versie, in de praktijk bleken ze toentertijd ook op de standaard versie aanwezig).
Of de HeavyDuty nog een extra verstevigd chassis heeft weet ik niet (er bestond een military-Heavy-Duty-chassis, maar dat was wellicht alleen "military").
Groeten MarcS
PS De DoubleCab wordt ook wel CrewCab genoemd — kennelijk is een "crew" ± 4 man (m/v).
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 20 Apr 2023, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
pascal110 schreef:vroeg me af wat er nu anders aan is als een stationcar 5 deurs, natuurlijk dak ramen en achterklep.
Er zit een schot in de bak, onder de achterruit, net als bij alle truckcaps en 130 crewcaps. Ze voldoen niet aan grijs kenteken eisen.
Hoewel, trans-care heeft het voor elkaar gekregen, met verwijderen achterbank, schot achter voorstoelen en uitbouw achterklep.
In Engeland en VS schijnen ze populair te zijn.
- Erik Peters
Zo'n "Tomb Raider" uitvoering:
Groet,
Erik
Groet,
Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Ja deze.
Het is trouwens geen HCPU (high capacity pick up) maar een DCPU (dual cab pick up)
Het is trouwens geen HCPU (high capacity pick up) maar een DCPU (dual cab pick up)
-
Landmarcs
Re: Defender 110 dubbelcab-pickup
Zie hier nog een paar 110 CrewCab/DoubleCab kiekjes.
De laatste - met zwaailicht / zonder huifje - is de "terreinauto" van een cementfabriek+kalk-groeve.
Groeten MarcS
-
Landmarcs
OttoVink schreef:Er zit een schot in de bak, onder de achterruit, net als bij alle truckcaps en 130 crewcabs. Ze voldoen niet aan grijs kenteken eisen.
Hoewel, trans-care heeft het voor elkaar gekregen, met verwijderen achterbank, schot achter voorstoelen en uitbouw achterklep.
In Engeland en VS schijnen ze populair te zijn.
Meer precies: Het schot in de laadbak "hoort" bij het DoubleCab huisje (er zou anders een "onderdeurtje" open blijven).
En verder voldoet de auto (zonder ingrijpende aanpassingen) wél aan grijskenteken qua RDW maar níét qua MRB zodat je in de belastingen de volle mep betaalt.
De enige keer dat ik de aanschaf hier in Nederland kon volgen was iemand die zowel de zitplaatsen wilde als ook ruimte voor een paar honden-kooien buiten (omdat hij kennelijk honden had die hetzij graag buiten waren danwel die je als eigenaar niet binnen wilt).
Bij een ander belasting-regime wordt de keuze iets begrijpelijker, hoewel ik het model nogal onevenwichtig vind.
Ben je (onder de Nederlandse belastingsregels) op zoek naar een PickUp én een iets grotere cabine dan zou ik uitgaan van de standaard PickUp en de cabine wat verlengen (geen kleine ingreep, maar wel kleiner dan die van "trans-care").
Groeten MarcS