Hoi,
Ik ga de klepsteel afdichting rubbers vervangen en ben onderdelen aan het bestellen voor deze klus. Weet iemand of je voor het verwijderen van de kop kan zien welke dikte pakking gebruikt is? Ze komen namelijk in drie maten.
Alvast bedankt,
Steef
http://www.landroverclubholland.nl/index.php/forum/12-techniek/826029-blauwe-rook
koppakking
koppakking
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Re:koppakking
Ja, in de koppakking zitten ergens gaatje die de dikte aangeven. Ik weet alleen niet meer zo welke hoeveelheid gaatjes welke dikte is. :blush: :blush:
Dat weet hier vast wel iemand, anders moet ik in het boek duiken.
Dat weet hier vast wel iemand, anders moet ik in het boek duiken.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:koppakking
Dan helpt Paddock natuurlijk:
Head gasket - 1.62mm - 1 notch - VM Diesel
Head gasket - 1.62mm - 1 notch - VM Diesel
Head gasket - 1.52mm - 2 notch - VM Diesel
Head gasket - 1.52mm - 2 notch - VM Diesel
Head gasket - 1.50mm - 3 notch - TDI - Elring OE
Head gasket - 1.50mm - 3 notch - TDI - Elring OE
Head gasket - 1.50mm - 3 notch - TDI
Head gasket - 1.50mm - 3 notch - TDI
Head gasket - 1.40mm - 2 notch - TDI - Elring OE
Head gasket - 1.40mm - 2 notch - TDI - Elring OE
Head gasket - 1.40mm - 2 notch - TDI
Head gasket - 1.40mm - 2 notch - TDI
Head gasket - 1.30mm - 1 notch - TDI - Elring OE
Head gasket - 1.30mm - 1 notch - TDI - Elring OE
Head gasket - 1.30mm - 1 notch - TDI
Head gasket - 1.30mm - 1 notch - TDI
NB: wel even zelf nazoeken of het de juiste is, bovenstaande is een dump van de link die ik gaf. Ik zeg niet dat dat is wat je nodig hebt!
Head gasket - 1.62mm - 1 notch - VM Diesel
Head gasket - 1.62mm - 1 notch - VM Diesel
Head gasket - 1.52mm - 2 notch - VM Diesel
Head gasket - 1.52mm - 2 notch - VM Diesel
Head gasket - 1.50mm - 3 notch - TDI - Elring OE
Head gasket - 1.50mm - 3 notch - TDI - Elring OE
Head gasket - 1.50mm - 3 notch - TDI
Head gasket - 1.50mm - 3 notch - TDI
Head gasket - 1.40mm - 2 notch - TDI - Elring OE
Head gasket - 1.40mm - 2 notch - TDI - Elring OE
Head gasket - 1.40mm - 2 notch - TDI
Head gasket - 1.40mm - 2 notch - TDI
Head gasket - 1.30mm - 1 notch - TDI - Elring OE
Head gasket - 1.30mm - 1 notch - TDI - Elring OE
Head gasket - 1.30mm - 1 notch - TDI
Head gasket - 1.30mm - 1 notch - TDI
NB: wel even zelf nazoeken of het de juiste is, bovenstaande is een dump van de link die ik gaf. Ik zeg niet dat dat is wat je nodig hebt!
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:koppakking
Mij werd door Vis geadviseerd altijd de dikste pakking (3 gaatjes te nemen).
Iemand hier iets tegenin te brengen voordat ik deze pakking ga gebruiken?
Iemand hier iets tegenin te brengen voordat ik deze pakking ga gebruiken?
Re:koppakking
LTE schrijft:
Een van de redenen zou zeker zijn dat de andere twee diktes er niet voor niets zijn...
Maar waarom weet ik niet ;)
Mij werd door Vis geadviseerd altijd de dikste pakking (3 gaatjes te nemen).
Iemand hier iets tegenin te brengen voordat ik deze pakking ga gebruiken?
Een van de redenen zou zeker zijn dat de andere twee diktes er niet voor niets zijn...
Maar waarom weet ik niet ;)
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:koppakking
De overstand van de zuiger in het BDP bepaalt welke dikte pakking ergemonteerd moet worden. Dat verandert niet als je de kop eraf haalt...
Vis probeert misschien foolproof te leveren, beter te dik dan te dun... Maar je hort gewoon de juiste te monteren
Vis probeert misschien foolproof te leveren, beter te dik dan te dun... Maar je hort gewoon de juiste te monteren
gone
Re:koppakking
Roger B. schrijft:
Als de kop overmatig gevlakt wordt kan de compressie wellicht te hoog oplopen. Dat zou een reden zijn om een dikkere te monteren. Al is de kop dan niet gevlakt maar meer gekotterd.... :whistle: :whistle:
De overstand van de zuiger in het BDP bepaalt welke dikte pakking ergemonteerd moet worden. Dat verandert niet als je de kop eraf haalt...
Vis probeert misschien foolproof te leveren, beter te dik dan te dun... Maar je hort gewoon de juiste te monteren
Als de kop overmatig gevlakt wordt kan de compressie wellicht te hoog oplopen. Dat zou een reden zijn om een dikkere te monteren. Al is de kop dan niet gevlakt maar meer gekotterd.... :whistle: :whistle:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:koppakking
De ko van een tdi heeft vrijwel niks aan verbrandingsruimte, die is zo ongeveer vlak. Verbrandingsruimte zit in de zuiger
gone
Re:koppakking
Wij hebben iig gewoon dezelfde dikte teruggezet. :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:koppakking
dank je voor het antwoord, maar waar kan ik de gaatjes in de pakking zien?
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten