Allen,
Mijn 130 heeft een rotte dwarsbalk, dat u-profiel net vóór de achterwielen.
Dacht er eerst zelf een te maken, maar gemakshalve toch maar een besteld.
Iemand die deze eens vervangen heeft zonder de carrosserie te lichten?
Ik denk aan het doorzagen van het profiel, en dan uiteraard monteren en weer lassen.
Iemand al ervaring opgedaan?
Groet Johan
Dwarsbalk NRC4171 vervangen.
-
JohanFreelander
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09
Dwarsbalk NRC4171 vervangen.
Defender 130 2002
Re: Dwarsbalk NRC4171 vervangen.
Dat is idd de simpelst optie. Het gaat eigenlijk niet uit 1 deel tenzij je heel veel werk op de hals wilt halen.
Maat van me had een verzinkte en die wilde liever niet lassen dus die hebben we met strippen aan elkaar gebout. Dat gaat ook prima en is wat minder klote dan onder de auto tegen de vloer staan te lassen.
Maat van me had een verzinkte en die wilde liever niet lassen dus die hebben we met strippen aan elkaar gebout. Dat gaat ook prima en is wat minder klote dan onder de auto tegen de vloer staan te lassen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
JohanFreelander
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09
Re: Dwarsbalk NRC4171 vervangen.
Dank je! Aan elkaar bouten is wellicht een beter plan. Kan ik het mooi op de werkbank voorbereiden.
Groet Johan
Groet Johan
Defender 130 2002
Re: Dwarsbalk NRC4171 vervangen.
Ja, dat dachten wij ook. Kun je lekker rustig alles mooi voorbereiden, tegen roest behandelen etc. Radio aan, drankje erbij.... 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Dwarsbalk NRC4171 vervangen.
wacht effe, dacht als je bij de 110 zo n driehoekje los boort kun je hem toch zo eruit trekken. hoef je niks te slijpen, 130 ?
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Dwarsbalk NRC4171 vervangen.
Nee, dat werkt niet, ten minste bij een 110, daar heb ik wel naar gekeken.
Ja, eens gedaan bij een 110. Een nieuwe balk (niet verzinkt) uit het midden doorgezaagd, zodat ik onder de auto niet uitgerekend bij het achterdiff hoefde te lassen. Delen van het midden uit op de plek steken en even aan elkaar klemmen en lassen, kun je de balk nog iets kantelen tijdens lassen. Dan monteren. Ik had toevallig twee (gebruikte) steuntjes waar de balk op rust en aan vast gebout zat, die waren namelijk ook verrot, dus die eerst al aan het chassis gelast.
Groet,
Erik
p.s. Ik heb hier zo'n dwarsbalk liggen.
JohanFreelander schreef:Ik denk aan het doorzagen van het profiel, en dan uiteraard monteren en weer lassen.
Iemand al ervaring opgedaan?
Ja, eens gedaan bij een 110. Een nieuwe balk (niet verzinkt) uit het midden doorgezaagd, zodat ik onder de auto niet uitgerekend bij het achterdiff hoefde te lassen. Delen van het midden uit op de plek steken en even aan elkaar klemmen en lassen, kun je de balk nog iets kantelen tijdens lassen. Dan monteren. Ik had toevallig twee (gebruikte) steuntjes waar de balk op rust en aan vast gebout zat, die waren namelijk ook verrot, dus die eerst al aan het chassis gelast.
Groet,
Erik
p.s. Ik heb hier zo'n dwarsbalk liggen.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
JohanFreelander
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09
Re: Dwarsbalk NRC4171 vervangen.
Oei, had er net al een besteld.
Wordt vast een leuke klus. Kan ik meteen onder de achterkant ontroesten en opknappen.
Heb ook weer zo'n ophanging van de middendemper die totaal weggerot is.
Je hoeft je niet te vervelen met een Land Rover. Zoveel is me wel duidelijk.
Groet Johan
Wordt vast een leuke klus. Kan ik meteen onder de achterkant ontroesten en opknappen.
Heb ook weer zo'n ophanging van de middendemper die totaal weggerot is.
Je hoeft je niet te vervelen met een Land Rover. Zoveel is me wel duidelijk.
Groet Johan
Defender 130 2002
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten