Aansluitschema benzinepomp
Aansluitschema benzinepomp
Ik heb, omdat de brandstofmeter het niet deed, een andere brandstofpomp gemonteerd echter, de stekker aan de kabel was afgeknipt en met klemmetjes en isolatietape zat e.e.a. aan elkaar. Ik heb de twee draden voor de brandstofmeter gevonden, maar.. nu heb ik dus 2 draden over voor de pomp. Waar gaat de + (wit/paarse draad) en - (zwarte draad) op? Iemand gek genoeg om een foto ofzo te maken in zijn FL1 ? Google wasn't any help.
Re: Aansluitschema benzinepomp
Hallo,
De ene zal je massa zijn, en de andere je 12v + draad
Beide kan je meten met een multimeter
Zwarte draad van multimeter even aan de massa leggen, multimeter op Ohm meten zetten en de andere rode meetpen even op de draden testen.
heb je O Ohm dan betekent dat dat je 0 weerstand hebt en dus een gesloten stroomkring , dus is dat je massa draad
Geeft hij 1 Ohm aan dan heb je oneindig veel weerstand ofwel geen gesloten stroomkring , dan zal dat je + draad zijn
Dat kan je vervolgens meten door de multimeter op Voltmeting te zetten , dan zal hij op die draad minimaal 12 volt geven, en op je andere draad 0 volt
Waar ze naartoe gaan? heb je geen draden loshangen dan in de buurt van je pomp?
Gr
Luke
Zwarte draad van multimeter even aan de massa leggen, multimeter op Ohm meten zetten en de andere rode meetpen even op de draden testen.
heb je O Ohm dan betekent dat dat je 0 weerstand hebt en dus een gesloten stroomkring , dus is dat je massa draad
Geeft hij 1 Ohm aan dan heb je oneindig veel weerstand ofwel geen gesloten stroomkring , dan zal dat je + draad zijn
Dat kan je vervolgens meten door de multimeter op Voltmeting te zetten , dan zal hij op die draad minimaal 12 volt geven, en op je andere draad 0 volt
Gr
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
- Erik Peters
Heb je hier wat aan?
Afbeelding van een Engels forum geplukt.
Groet,
Erik
Groet,
Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Luke schreef:Hallo,
Gr
Luke
Bedankt voor je uitleg, ik ga binnenkort even e.e.a. meten kijken waar ik op uitkom en een onderdeel v/h probleem is dat de stekker weg is en mijn de draden gesoldeerd heeft aan de plug op de pomp. Het pompgedeelte werkt dus daar kan ik wel vanuit gaan dat dat goed zit. Alleen het vlottergedeelte zit of in de tank niet lekker of in de bedrading waar dus aan gerommeld is, niet lekker
Erik Peters schreef:Heb je hier wat aan?
Groet,
Erik
Dat helpt zeker echter is het lastig te zien welke zwarte draden (daar zijn er twee van) of die verschillen of allebei massa zijn.