Edward schreef:Led is natuurlijk een verzamelnaam voor een enorme bak diverse lampjes. Ik zou even kijken wat er nu inzit en dan naar de automat om betere te halen. Of gewoon originele erin drukken.
Dat lijkt mij, zonder voorkennis mbt de gebruikte materialen, een wat kort door de bocht advies. Het kan natuurlijk gaan om LED vervanglampjes zijn in de oorspronkelijke bolletjes, samen met het traditionele relais + een of meer ballast-weerstand(en) -- dan is er wellicht een reden om een up-grade te overwegen. Het kan ook gaan om keurige Wipac (of vergelijkbare) dedicated LED-bolletjes + een bijbehoend Solid-State relais -- dan is er mijns inziens geen reden om naar iets anders om te zien, het wordt er dan niet beter van, alleen duurder. Overigens klik-klakt het oorspronkelijke mechanische relais (ook) nauwelijks dus zelfs een oud relais met ballast kan tot de klacht "geen geklik-klak" leiden.
Edward schreef:Voor de moderne knipperrelais bestaan er idd geluidsdoosjes die je ertussen kunt zetten. Maat van me had die van E-bay maar zijn vast ook wel lokaal te koop.
Een geluiddoosje ertussen zetten is denkelijk de beste optie als je geklik-klak wilt. Ik weet niet of je die dingen ook kan instellen want een te luid geklik-klak is ook weer zo wat -- een bescheiden net aan hoorbare klik-klak lijkt mij wel een verbetering
< niet zo zeer omdat je de clignoteur zou vergeten uit te zetten, maar meer omdat je er dan een akoestisch geheugensteuntje hebt - je dient (eigenlijk) richting aan te geven bij iedere rijbaan-verandering, en zelfs bij het wegrijden, dus niet alleen als je afslaat >.
Bij sommige chauffards vermoed je dat van hun (lease)auto de clignoteur alleen bij de APK heeft moeten werken. Groeten MarcS