Uitleesapparaat kiezen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
discolover

Uitleesapparaat kiezen

Berichtdoor discolover » 23 Jan 2023, 15:38

Welk obd scanner en oliereset apparaat moet kiezen voor mijn discovery 3 bj 2005

Edward

Re: Uitleesapparaat kiezen

Berichtdoor Edward » 23 Jan 2023, 19:32

In theorie zou een D3 het universele obd protocol moeten volgen maar in de praktijk is een merk-specifieke obd toch veelzijdiger. Ik ben zeer tevreden gebruiker van Nanocom. Niet de goedkoopste, wel de beste voor JLR vind ik.

https://www.nanocom-diagnostics.com/shop/product/ncom40
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 24 Jan 2023, 07:25

nanocom heb ik ook aangeschaft voor mijn td5 maar achteraf heb ik hem eigenlijk niet nodig, dingen die wel eens stuk gaan zou je ook met old fasion kunnen meten, zoals luchtmeter, potmeter gas pendaal. daarbij vindt ik hem heeeel duur en te specefiek omdat hij maar voor een type is.
ik zou hem niet meer kopen, zou dan 1 x naar iemand gaan die dit kan en betaal het dan. ben ik goed koper uit.
dan nog ergens hier verder , disco 4 gaat niet meer alles. las er .
Net antwoord gekregen van blackbox solutions: The DPF regeneration function is not covered by Nanocom Evolution

weet niet hoe dat is dan bij disco 3, informeer je goed.

110Ron

Berichtdoor 110Ron » 24 Jan 2023, 15:53

Deze heb ik destijds gekocht:

[urlnewscreen=]https://obdwarenhuis.nl/obd-uitleesapparatuur/obd-scanner/icarsoft/icarsoft-lr-v2-0-land-rover-jaguar[/urlnewscreen]

Ik wilde er 1 die meer op de LR gericht is maar ook andere auto's kan uitlezen (in ieder geval de basis). Laat mooi de fouten zien en je kunt de fouten ook resetten als je zou willen. Log functie is wat basic maar prima.
Ik gebruik hem niet heel vaak. Het is me opgevallen dat er af en toe een fout in sluipt die je niet gelijk opvalt tijdens het rijden. Dan is het handig om af en toe uit te lezen (is dan meer preventief), fout resetten en het in de gaten te houden. Komt de fout vaker terug dan heb je een probleem is het eenmalig dan heeft het bij mij niet gelijk de hoogste prio.

Ik zie het meer al een gadget, dan echt nodig.

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Jan 2023, 20:49

Als je het als gadget ziet kun je een willekeurige obd stekker nemen welke via bluetooth met je telefoon communiceert.

Probleem van al die universele dingen is dat je een fout kunt uitlezen, een fout kunt resetten, soms de onderhoudsteller kunt resetten maar bijna nooit instellingen kunt wijzigen en dingen aan en uit kunt zetten. Met een nanocom kun je bv sleutels en injectoren programmeren. Mijne heb ik weggedaan toen ik de D2 verkocht.

Ik heb nergens aandelen en ieder moet weten wat ie koopt maar ik heb een specifieke voor m'n busje en een Otofix D1 voor algemene dingen. Of het het geld waard is? Weet ik niet maar is een brug of al het gereedschap dat velen in de schuur hebben dat wel? :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 28 Jan 2023, 08:09

ha die edward.
goede laatste zin, hoe jonger je bent, en dan al begint met ontdekken, sleutelen met of zonder middelen,enz enz, is later geleerd, en ja ook leren van fouten, en omdat je het gedaan hebt , kennis en niet terug deinzen, dus ik zeg kopen die, brug, gereedschap, uitleesapp, enz.

Terug naar “Techniek”