mistlamp unit

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
cmodisco

mistlamp unit

Berichtdoor cmodisco » 22 Jan 2023, 14:35

Hoe vervang je de mistlamp unit achter van de LR Discovery Sport 2016? (liggend langwerpig armatuur)
Moet dan de kunststof bumper eraf of kan het ergens van binnenuit?

Edward

Re: mistlamp unit

Berichtdoor Edward » 22 Jan 2023, 17:57

Geen ervaring mee maar bij de meeste moderne wagen moet nogal snel de bumpercover eraf. Voordeel is wel dat dat meestal weinig voorstelt. Bij mijn bussie zijn het een paar Torcx parkers en verder trek je cover zo uit de clips.

Bij m'n 2004 D2 waren het ook maar 4 m8 boutjes en het hele ding lag op straat. Maar toch vond ik da bestw erk om een lampje te wisselen. :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 23 Jan 2023, 07:29

bumper demonteren en ook uitlaat.dit is wat ze zeggen, maar volgens mij gaat het ook zo.

lampen eruit, 1 bout elk
verwijder onderste bumper kap , die van rezervewiel/ trek oog, 4 boutjes
verwijder bumper kap, 4 boutjes van ondere,2 van elke kant
trek voorzichtig de bumper een beetje weg zodat je de mistlamp kunt los maken, kabels.

had ik ergens gelezen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Jan 2023, 09:35

Als ik dat zo zie kan ik alleen maar concluderen dat de Defender zo gek nog niet is.

Ik mopperde al eens over het vervangen van een koplamp ... bij de "Puma" zit er inmiddels zoveel zooi onder de motorkap dat je niet makkelijk meer achterlangs een koplamp-lampje kan vervangen ('t is me al wel een keertje gelukt, en dat in het aarde-donker ... dus dankzij een paar werklampen, wat plakband. verder veel geduld en dit alles ten koste van wat DNA).   Het kan maar je wilt dan graag een dunnere arm, en wat extra gewrichten, veel licht, en een steigertje zodat je de lamp eruit en erin kan hengelen zonder dat dat een grote gok is (een endoscoop is denkelijk ook handig want op het moment dat je je hand op de goede plek hebt heb je geen zicht meer op wat er te doen staat).   De alternatieve aanpak zijn een beperkt aantal schroeven waarmee de lampunit vast zit en daarna is het vervangen makkelijk.

Gelukkig zijn alle andere lampjes bij de Defender makkelijk te vervangen, 0, 1 of twee (kruis)schroeven.

Groeten MarcS

cmodisco

Berichtdoor cmodisco » 23 Jan 2023, 11:24

Tja, idd een hoop gedoe voor zo'n lampje.
Maar...ik ga jou aanpak eens proberen!

Terug naar “Techniek”