Hoi! Nieuw en Noob ;)

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
WillyWortel

Hoi! Nieuw en Noob ;)

Berichtdoor WillyWortel » 19 Jan 2023, 17:23

Hallo, ik ben Willem 42 jaar. Uit het uiterste noorden des lands en eigenlijk een echte Volvo man :shock: . Vandaag heb ik echter een proefrit gemaakt in een Discovery 4 3.0 SDV6 HSE van 2011 omdat ik rustig uit kijk naar een grote luxe auto, puur voor plezier, luxe en comfort. De Volvo XC90 van de oudere bouwjaren zijn naar mijn idee echte grijze mannen auto's, weinig sexy's aan en ik ben nog lang niet met pensioen. Op mijn zoektocht kwam ik dus de Discovery 4 tegen welke mij door zijn imposante voorkomen direct aansprak. Nu heb ik proefgereden in een versie met 3 glazen daken waarvan de achterste 2 lekten, er lagen letterlijk drupjes op de achterbank en de kofferbak was behoorlijk vochtig. In eerste instantie was mijn ingeving direct weer huiswaarts te keren, maar heb het toch een kans gegeven. Wat een tank! Kwa rijeigenschappen zeer comfortabel waardoor de lekkage echt een domper op deze proefrit was, mij achterlatend met een aantal vragen; Is dit een bekende kwaal van deze auto? En is het te verhelpen? Daarnaast viel het mij op dat ik met mijn lange lichaam van 193 cm meer 'op' de auto zat, dan 'in' de auto. Ik heb nog wel een aantal cm's hoofdruimte over, maar had verwacht dat de bestuurdersstoel verder naar beneden zou kunnen. Is er een ander model waar ik beter in pas? Graag jullie advies!

Landmarcs

Re: Hoi! Nieuw en Noob ;)

Berichtdoor Landmarcs » 20 Jan 2023, 13:26

Tja, van de Disco 4 weet ik weinig (en dat een Volvo XC90 een brave grijze-mannen-auto is past 1:1 op mijn beeld).

Wat betreft de lekkage bij de LandRover schreef ik al eens dat de LandRover dicht bij de steen der wijzen komt.
Er lekt water naar binnen, en er komt olie onder uit.

Lekkage was vooral iets van de oudere LandRover ... kennelijk is dit feature nu ook iets van de Disco 4.

Bij dakluiken is het meestal: de rubbers schoonmaken en de water-afvoer controleren/herstellen.

Groeten MarcS

PS   Ik ben meer van het dichte dak ... het lukt LandRover om zelfs die te laten lekken.

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Jan 2023, 14:35

Land Rover speelt het inderdaad klaar om een model 5 generaties lang met dezelfde features uit te voeren. Een knik in het achterraam, asymmetrische kentekenplaat en lekkende zonnedaken. :shock: :shock:

Het idd meestal een kwestie van onderhoud, dwz de afvoerkanalen goed open houden. Maar er kan ook een afvoer gebroken zijn.

Over wat een fijne auto is en wat niet zal ik me maar niet weer uitlaten. Maar let er bij een D4 op dat het rijgewicht en max kenteken gewicht verdomde dicht bij elkaar liggen en het nuttige laadvermogen maar ergens rond de 650 kg ligt.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Jan 2023, 17:11

Edward schreef:Over wat een fijne auto is en wat niet zal ik me maar niet weer uitlaten. Maar let er bij een D4 op dat het rijgewicht en max kenteken gewicht verdomde dicht bij elkaar liggen en het nuttige laadvermogen maar ergens rond de 650 kg ligt.

Tja ... impliciet geeft "WillyWortel" dat ook al aan:  zijn recensie luidt "Wat een tank !" (ik vrees dat dat niet slaat op de ervaring bij de brandstofpomp).

Enigszins paradoxaal is dat de heren van een niet nader te noemen Brits autoprogramma nu juist van een Volvo zeiden:
" Looks like a tank, drives like a tank, .. it must be a Tank ! "

Overigens is het een gekende methode om een auto een comfortabele veergedrag en degelijk gevoel te geven:
  Een forse obesitas.
Als ik de Defender naar 2,4 ton verzwaar voelt ie een stuk minder stug ... en resteert ook ruim 600 kilo laadvermogen.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”