We hebben een probleem met onze Defender (2012). De beide afstandsbedieningen doen het niet (batterijen vervangen hebben we uiteraard al gedaan).
We kunnen de wagen wel openen met de sleutel, de motor start, maar slaat terug af. Manlief vermoedt dat dat de diefstalbeveiliging is van de afstandsbedieningen.
Achtergrond: de wagen deed het prima tot donderdagavond. Toen bleven de lichten branden waardoor de batterij op vrijdag leeg was. Deze terug opgeladen. De eerste keer dat we de wagen terug probeerden te starten ging het alarm af (wat we zonder afstandsbediening uiteraard niet afgezet kregen). Dat heeft een tiental minuten afgegaan en is dan afgeslagen. Ongetwijfeld staat dat nog actief.
Heeft iemand dit al eerder voorgehad? Suggesties?
Landrover Defender(2012): afstandsbediening werkt niet
Re: Landrover Defender(2012): afstandsbediening werkt niet
Ja, ook gehad na een lege accu. Na een kwartiertje kloten met een dikke extra accubooster erbij, de accupolen vd accu af en tegen elkaar gehouden en alle andere fabels geprobeerd en toen koffie gaan drinken met de grote lader erop. Toen deed ie het gewoon weer.......
Probleem van dit gebrek aan methodisch werken is dat ik geen idee heb wat nu de oplossing was. Maar zorg iig dat de accu weer helemaal vol is en kijk dan of je de boel weer gesynchroniseerd krijgt.
Probleem van dit gebrek aan methodisch werken is dat ik geen idee heb wat nu de oplossing was. Maar zorg iig dat de accu weer helemaal vol is en kijk dan of je de boel weer gesynchroniseerd krijgt.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Re: Landrover Defender(2012): afstandsbediening werkt niet
Wellicht moet je - nadat de accu weer op peil is (of vervangen) - de key-fob-synchronisatie-procedure doen.
Of te wel: een paar maal op key-fob knopjes om en om indrukken.
Ik heb wel ervaring van accu-vervangen (en ook met een vermoeide accu) maar herinner me geen grote problemen.
Groeten MarcS
PS Als het problematisch blijft is er natuurlijk nog de EKA-procedure om het alarm te omzeilen.
Of te wel: een paar maal op key-fob knopjes om en om indrukken.
Ik heb wel ervaring van accu-vervangen (en ook met een vermoeide accu) maar herinner me geen grote problemen.
Groeten MarcS
PS Als het problematisch blijft is er natuurlijk nog de EKA-procedure om het alarm te omzeilen.