Nieuw hier
Nieuw hier
Dag allen. Ben nieuw hier. Sinds kort in het bezit van een mooie Range Rover uit 2002. Hiervoor een Jeep gehad. Hoop hier het een en ander op te steken. Kan iemand misschien alvast in Jip en Janneke taal uitleggen hoe de 4x4 werkt. Vindt de gebruikershandleiding niet heel duidelijk hierover. Alvast bedankt en tot sprekens!
Re: Nieuw hier
De motor drijft de automaat aan. Hierachter hangt een tussenbak die de input van de automaat middels een differentieel opdeelt in aandrijving naar de voor en achteras. Er is dus permanent 4x4 en niet zoals bij de Jeep inschakelbaar.
Op je middenconsole tussen de stoelen zit de schakelaar voor lage gearing, deze wordt elektrisch ingeschakeld.
Op je middenconsole tussen de stoelen zit de schakelaar voor lage gearing, deze wordt elektrisch ingeschakeld.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Nieuw hier
Edward schreef:De motor drijft de automaat aan. Hierachter hangt een tussenbak die de input van de automaat middels een differentieel opdeelt in aandrijving naar de voor en achteras. Er is dus permanent 4x4 en niet zoals bij de Jeep inschakelbaar.
Op je middenconsole tussen de stoelen zit de schakelaar voor lage gearing, deze wordt elektrisch ingeschakeld.
Je kan dus ook zeggen dat ie net als een J€€P rijdt maar dan beter
Als ik het goed terugvond heeft de tussenbak een Torsen-differentieel, je hoeft je dus niet te bekommeren met het al dan niet inschakelen van 4x4 - want permanent 4x4 - en zelfs niet met het inschakelen van "DiffLock".
Verder kan wellicht een "dingetje" zijn dat de automaat een lerende automaat is. Wellicht moet je die automaat resetten mocht je de lessen van de vorige eigenaar willen wissen.
Groeten MarcS
Re: Nieuw hier
Landmarcs schreef:Verder kan wellicht een "dingetje" zijn dat de automaat een lerende automaat is. Wellicht moet je die automaat resetten mocht je de lessen van de vorige eigenaar willen wissen.
Groeten MarcS
Middendiff etc regelt de Terrain response. De automaat moet je niet te veel willen leren, daar moet je vooral héél, héél zuinig op zijn want GM....... Dat is het enige minpunt aan de vroege 322's
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Nieuw hier
Kijk. Daar kan ik wat mee. Permanent 4x4 wilde ik weten. Dan is het rechterschakelaartje lage gearing en het linker de automatische heuvel op - of af stand als ik het goed begrijp. Moet wel echt wennen. Jeep was wat directer en rauwer. Dit is wat vager en indirecter allemaal. Nog wat vraagjes: In mijn dashboardkastje komen twee stekkertjes uit aan een draadje. (En nog een losse USB aansluiting)Zijn die voor de eventuele cd wisselaar? En in de kofferruimte zit deze ingebouwd. (Zie plaatje). Kan daar nog iets op aangesloten worden ofzo?
Re: Nieuw hier
In de kofferbak links achterin zitten 4 of kastjes van de stereo afhankelijk van de uitvoering vd auto en welke stereo. Tegen de wielkast hangt nog een subwoofer en net bovenin hangt de wisselaar.
Kort gezegd: waardeloze achterhaalde rommel. Display van de radio is vaak stuk, geluid was nieuw al kut en er aan werken is een ramp want duidelijke schema's zijn niet te vinden.
Grootste nadeel is dat je een deel vd instellingen van je wagen via de radio bedient. Dus zomaar vervangen maakt dat je een OBD apparaat nodig hebt als je eens wat wilt wijzigen.
Kort gezegd: waardeloze achterhaalde rommel. Display van de radio is vaak stuk, geluid was nieuw al kut en er aan werken is een ramp want duidelijke schema's zijn niet te vinden.
Grootste nadeel is dat je een deel vd instellingen van je wagen via de radio bedient. Dus zomaar vervangen maakt dat je een OBD apparaat nodig hebt als je eens wat wilt wijzigen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten