Ben sinds een half jaar in bezit van een 110 uit 2013.
Deurvergrendeling werkt prima normaal maar nu bij vorst gaat hij bij het op afstand openen meteen weer op slot.
Hebben iemand enige surggestie om dit op te lossen?
Centrale deurvergrendeling
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Centrale deurvergrendeling
Kjeld123 schreef:Ben sinds een half jaar in bezit van een 110 uit 2013.
Deurvergrendeling werkt prima normaal maar nu bij vorst gaat hij bij het op afstand openen meteen weer op slot.
Hebben iemand enige suggestie om dit op te lossen?
Kijk eens goed als je de auto van weinig afstand probeert te openen.
Goede kans dat het slot aan de bestuurderskant niet goed vrijgegeven wordt.
De bestuurderskant is "sturend" voor de rest van de sloten (zo is het althans bij mijn 2010 Defender).
Soms is dat handig, soms ook niet. ('t Is lastig als je juist de bestuurdersdeur op slot wilt en een of meer andere deuren niet.)
Maak je de auto met de sleutel open dan heb je de winst van de directe mechanische ingreep die je met de sleutel doet, daarmee doe je het dan handmatig denkelijk net iets beter dan de electromagnetische "actuator".
Het mechaniek schoonmaken en smeren, eventueel ook kijken of je de "linkage" nog iets directer kan maken, dat zijn de meer structurele zaken die je kan doen. (Reken erop dat er wat pinnetjes afbreken als je de deurkaart losneemt - pinnetjes weer vastlijmen is de oplossing.)
Groeten MarcS
PS Ik heb toen de deurkaart toch los was achter tegen de deurkaart een pasgeknipte isolatie van gealuminiseerd belletjesplastic geplakt. 't Zal geen groot verschil maken maar 's zomers, als de zon op de deur staat te branden, komt er net iets minder warmtestraling binnen. 's Winters raak je net iets minder warmte kwijt. Bovendien dempt het ook nog wat geluid. Het is klein bier, maar het kost ook vrijwel niks.
Re: Centrale deurvergrendeling
Landmarcs schreef:Kjeld123 schreef:Ben sinds een half jaar in bezit van een 110 uit 2013.
Deurvergrendeling werkt prima normaal maar nu bij vorst gaat hij bij het op afstand openen meteen weer op slot.
Hebben iemand enige suggestie om dit op te lossen?
Kijk eens goed als je de auto van weinig afstand probeert te openen.
Goede kans dat het slot aan de bestuurderskant niet goed vrijgegeven wordt.
De bestuurderskant is "sturend" voor de rest van de sloten (zo is het althans bij mijn 2010 Defender).
Soms is dat handig, soms ook niet. ('t Is lastig als je juist de bestuurdersdeur op slot wilt en een of meer andere deuren niet.)
Maak je de auto met de sleutel open dan heb je de winst van de directe mechanische ingreep die je met de sleutel doet, daarmee doe je het dan handmatig denkelijk net iets beter dan de electromagnetische "actuator".
Het mechaniek schoonmaken en smeren, eventueel ook kijken of je de "linkage" nog iets directer kan maken, dat zijn de meer structurele zaken die je kan doen. (Reken erop dat er wat pinnetjes afbreken als je de deurkaart losneemt - pinnetjes weer vastlijmen is de oplossing.)
Groeten MarcS
PS Ik heb toen de deurkaart toch los was achter tegen de deurkaart een pasgeknipte isolatie van gealuminiseerd belletjesplastic geplakt. 't Zal geen groot verschil maken maar 's zomers, als de zon op de deur staat te branden, komt er net iets minder warmtestraling binnen. 's Winters raak je net iets minder warmte kwijt. Bovendien dempt het ook nog wat geluid. Het is klein bier, maar het kost ook vrijwel niks.
Thanks Marc, ik ga vandaag eens op onderzoek uit en zal zeker gaan smeren.
gr Kjeld
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Centrale deurvergrendeling
Kjeld123 schreef: ik ga vandaag eens op onderzoek uit en zal zeker gaan smeren.
Maak het niet te vet, vet trekt vuil aan, vuil smeert niet, vuil vergroot eerder de slijtage, en met wat pech wordt (te goedkoop) vet ook nog eens stug met de tijd (en met lage temperaturen).
Groeten MarcS
Re: Centrale deurvergrendeling
Landmarcs schreef:en met wat pech wordt (te goedkoop) vet ook nog eens stug met de tijd (en met lage temperaturen).
Groeten MarcS
Dat is bewezen! Want die p[rut die JLR er af fabriek infrot levert bij heel veel Defs alleen in de winter problemen op
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Centrale deurvergrendeling
Edward schreef:Landmarcs schreef:en met wat pech wordt (te goedkoop) vet ook nog eens stug met de tijd (en met lage temperaturen).
Dat is bewezen! Want die prut die JLR er af fabriek infrot levert bij heel veel Defs alleen in de winter problemen op![]()
Voor een rond bewijs moeten de problemen nu - in onze streken (met deze voorjaarstemperaturen) - als sneeuw voor de zon verdwenen zijn.
Maar goed: het lijkt wel alsof ze in Solihull overjarig oorsmeer opspaarden om daarmee alles in het vet te zetten.
Dat stugge smeer is natuurlijk wel weer een "goede" oplossing tegen overdadige speling en gerammel.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten