Ik had wat lekkage bij het voorste differentieel bij de aandrijfas keerring. Deze vervangen en lekkage is een stuk minder maar er "zweet" nog steeds iets doorheen lijkt het. Het druppelen op de grond is gestopt maar zou het graag helemaal goed krijgen. Gaat om een 2005 Defender TD5 met Rover diff. Nieuwe keerring is van Britpart, as ontluchter is vrij.
Wilde eigenlijk ook direct de flange vervangen maar gek genoeg paste deze niet in het differentieel huis omdat het mud shield 5mm te breed is...Dit probleem zeg maar https://youtu.be/GV_BEO3Szfg . Vis had er geen antwoord op en kan de juiste niet leveren.
Advies welkom
Jeroen
Defender TD5 pinion seal lek voor
- Erik Peters
Re: Defender TD5 pinion seal lek voor
Is het niet mogelijk om het mudshield iets af te draaien, zodat deze wel in 'het gat' past?
Vooropgesteld dat de flange verder wel past.
Het mudshield van de oude overzetten naar de nieuwe zal wel niet lukken.
Groet,
Erik.
Vooropgesteld dat de flange verder wel past.
Het mudshield van de oude overzetten naar de nieuwe zal wel niet lukken.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Er zijn idd veel verschillende flenzen met verschillende afdekkapjes op de markt. Voor het gemak allemaal met hetzelfde nummer.
Laatste keer heb ik hem ook gewoon afgedraaid om het pas te krijgen. Omdat ik m'n draaibank verkocht heb gebeurde dat afdraaien met een schuurmachine.
Heel de mudshield eraf beitelen werkt ook, dat hebben we ook al ooit gedaan. Uiteraard als "tijdelijke" oplossing. Maar de ervaring leert dat tijdelijke oplossingen bij ons meestal permanent zijn totdat ze weer versleten zijn of blijken te falen.
Laatste keer heb ik hem ook gewoon afgedraaid om het pas te krijgen. Omdat ik m'n draaibank verkocht heb gebeurde dat afdraaien met een schuurmachine.
Heel de mudshield eraf beitelen werkt ook, dat hebben we ook al ooit gedaan. Uiteraard als "tijdelijke" oplossing. Maar de ervaring leert dat tijdelijke oplossingen bij ons meestal permanent zijn totdat ze weer versleten zijn of blijken te falen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Dank voor de input
Ja dat is natuurlijk een optie afslijpen maar ik ga er toch vanuit dat er gewoon een goed passende te vinden moet zijn. Bij Vis vertelde ze mij dat ze er nog nooit iemand over gehoord hadden maar kan me niet voorstellen dat de ingangen van het diff huis verschillende diameters hebben door de jaren heen?
Nog over de olielekkage, zou dat met de oude flange te maken kunnen hebben (die er nog goed uitzag op het oog)? Of beter een Origineel Land Rover seal gebruiken ipv Britpart?
Ja dat is natuurlijk een optie afslijpen maar ik ga er toch vanuit dat er gewoon een goed passende te vinden moet zijn. Bij Vis vertelde ze mij dat ze er nog nooit iemand over gehoord hadden maar kan me niet voorstellen dat de ingangen van het diff huis verschillende diameters hebben door de jaren heen?
Nog over de olielekkage, zou dat met de oude flange te maken kunnen hebben (die er nog goed uitzag op het oog)? Of beter een Origineel Land Rover seal gebruiken ipv Britpart?
Een keerring is gewoon slijtagegoed. Die moet op z'n tijd vervangen omdat ie gewoon wegslijt op het metaal vd flens. Komt er genoeg rotzooi tussen slijt de flens ook en dat levert op termijn voelbare groeven op. Dan moet die ook vervangen maar als er niks voelbaar is kan ie gewoon terug.
Brittpart wisselt enorm in kwaliteit en dat verschilt niet alleen per product maar ook per levering van hetzelfde product. Waarschijnlijk hebben ze verschillende fabrikanten die verschillende toleranties aan mogen houden oid.
Brittpart wisselt enorm in kwaliteit en dat verschilt niet alleen per product maar ook per levering van hetzelfde product. Waarschijnlijk hebben ze verschillende fabrikanten die verschillende toleranties aan mogen houden oid.
Edward van Vugt
een aantal punten van belang
org keerring is dunner als het laatste vervangende nr, doe je dit toch moet je het schild aanpassen. anders stroeft hij, cq raakt.
schild is maar een eerst vuil weghoud ring, is zo los te halen en of af te draaien,
bij de oudjes zat een soort vilt, die je voor dat je de moer erop deed er over moest doen, deze zit er nu niet meer, mijn advies is voordat je de flens er op zet deze met wat vl pakking in te smeren ( spiebanen flens) zodat er geen olie tussen door kan. is lullig als hij blijft lekken.
bij groef in flens deze vernieuwen, of oplassen afdraaien.
en bij achter dif zit een leer keerring, alvoorens montage 1a 2 weken in dunne olie laten weken.
org keerring is dunner als het laatste vervangende nr, doe je dit toch moet je het schild aanpassen. anders stroeft hij, cq raakt.
schild is maar een eerst vuil weghoud ring, is zo los te halen en of af te draaien,
bij de oudjes zat een soort vilt, die je voor dat je de moer erop deed er over moest doen, deze zit er nu niet meer, mijn advies is voordat je de flens er op zet deze met wat vl pakking in te smeren ( spiebanen flens) zodat er geen olie tussen door kan. is lullig als hij blijft lekken.
bij groef in flens deze vernieuwen, of oplassen afdraaien.
en bij achter dif zit een leer keerring, alvoorens montage 1a 2 weken in dunne olie laten weken.