Temperatuurmeter komt niet omhoog bij warme motor. Volgens de garage ligt het niet aan de sensor maar aan "de klok'.
Het instrumentenpaneel eruit gehaald maar daar zie je uiteraard niets aan. Het is één grote printplaat.
Weet iemand waar ze dit soort elektronica kunnen repareren/doormeten
Het betreft een Defender uit 2008, Puma.
Koelwatertemperatuurmeter blijft onderin staan
Re: Koelwatertemperatuurmeter blijft onderin staan
https://www.verotronics.nl/
Hier hebben wij enkele Range Rover klokken die pixels misten laten maken. Zou daar even m'n licht opsteken. Al zou ik ook gewoon ff de klok van een andere wagen erin hangen om te testen want het kan net zo goed aan de ECU liggen.
Hier hebben wij enkele Range Rover klokken die pixels misten laten maken. Zou daar even m'n licht opsteken. Al zou ik ook gewoon ff de klok van een andere wagen erin hangen om te testen want het kan net zo goed aan de ECU liggen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Dankjewel Edward. Het al dan niet tijdelijk uitwisselen van de gehele klok schijnt niet mogelijk te zijn, zo heb ik me laten vertellen. De chassiscode schijnt ook in het instrumentenpaneel aangebracht te zijn en werkt dan niet bij een ander paneel. Eigenlijk ook wel logisch anders zou je met een andere klok ook een andere kilometerstand krijgen.
grt Jan
grt Jan
-
Landmarcs
Janneman schreef:Dankjewel Edward. Het al dan niet tijdelijk uitwisselen van de gehele klok schijnt niet mogelijk te zijn, zo heb ik me laten vertellen. De chassiscode schijnt ook in het instrumentenpaneel aangebracht te zijn en werkt dan niet bij een ander paneel. Eigenlijk ook wel logisch anders zou je met een andere klok ook een andere kilometerstand krijgen.
Waarschijnlijk kan je het instrumentenpaneel wel uitwisselen (al was het maar omdat je anders de auto moet afschrijven bij een foutje in het instrumentenpaneel) .... maar ... het is ook, zeer waarschijnlijk, zo dat de hoogste kilometerstand wordt overgenomen, een maagdelijk (of jong qua kilometrage) instrumentenpaneel hoogt op naar jouw kilometers - neem je een qua kilometers "bedaagd" instrumentenpaneel dan wordt het kilometrage in jouw ECU opgehoogd. Wil je het instrumentenpaneel dus tijdelijk wisselen dan wil je liefst een paneel met een vrijwel gelijk kilometrage; dat is denkelijk de reden dat men zegt dat het wisselen niet kan.
Groeten MarcS
hoi mark was dat niet het geval bij de td5 of en geld dat ook voor puma.
td5 vroege ecu kan men niet overschrijven, late wel.
td5 vroege ecu kan men niet overschrijven, late wel.
Er zijn toch zat van die "bedrijfjes" die via de obd2 een km stand kunnen "beinvloeden? "
Kan je de Defender uitlezen?
Kan je de Defender uitlezen?
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3