Altijd dromend over allerlei soorten trips, expedities, etc. heb ik altijd een voorkeur gehad voor die ondernemingen waarbij ik een combinatie kan maken van minimaal, zo simpel mogelijk, en ongereptheid, en vrijheid. Dus wildkamperen, hiken, bikepacking, eropuit met mijn oude R1150GS met het hoogst noodzakelijke achterop, daar word ik blij van. Het is echter ook fijn om dit soort dingen met je lief te kunnen delen, maar voor haar mag het allemaal wel een tandje minder 'spartaans' dus ben ik op zoek gegaan naar een auto waarmee ik eea kon verenigen: nog steeds de avontuurlijke trips, maar met iets meer comfort.
Sinds een kleine week ben ik dan ook toegetreden tot het gilde der Land Roveraars; in navolging van de droom die ik vroeger als jochie al met mijn opa koesterde: rondreizen over de verre uithoeken van de wereld met zijn Land Rover (en ik dan natuurlijk met de mijne). Lang gezocht naar een Series of Defender, maar uiteindelijk kwam ik toch uit op mijn huidige aanwinst, waar ik heel erg blij mee ben: een Discovery II, die met veel liefde en aandacht door de vorige eigenaar is geprepareerd. Ik ben geen sleutelwonder, en zal het nodige aan kennis en vaardigheden moeten gaan uitbreiden, maar met alle informatie die ik volgens mij op een forum als dit zal kunnen vinden, moet ik toch een heel eind kunnen komen!
De eerste kilometers die ik met deze auto heb gereden waren voor mij in ieder geval een feest! Ik kijk nu al reikhalzend uit naar alle avonturen die ik in gedachten heb, solo, maar ook samen!