Radiocode werkt niet

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Boofje

Radiocode werkt niet

Berichtdoor Boofje » 09 Okt 2022, 11:28

Er is al het nodige geschreven over dit onderwerp, ik weet het. In mijn FL I TD4 zit de oorspronkelijke radio-cassettespeler. Na een lange tijd zonder accusap gestaan te hebben, werkt de code van die radio niet meer. Voorheen deed 'ie het wel na een kortstondig leven zonder stroom. Ook een officiële dealer kreeg 'm niet aan de praat. De code die ik gebruik is absoluut de correcte. Zit er een, nu niet functionerend, chipje in of zoiets met daarin de code? Ik wil de radio niet vervangen door een modern exemplaar, omdat ik verzot ben op originaliteit van de auto.

Groet,
Harry

Landmarcs

Re: Radiocode werkt niet

Berichtdoor Landmarcs » 09 Okt 2022, 16:58

Harry,   Ben je naar een goeie dealer gegaan ?   Dwz eentje met monteurs met jarenlange ervaring.
Een "moderne" dealer, dwz zo-eentje die liefst de nieuwste auto's verkoopt en die het onderhoud van een meer dan 10 jaar oude auto maar lastig vindt mag dan wel een dealer heten maar je wordt daar alleen maar armer, en zeker niet wijzer.

Groeten MarcS

DEF90RB

Re: Radiocode werkt niet

Berichtdoor DEF90RB » 11 Okt 2022, 12:26

Hetzelfde probleem gehad met een oude Renault Kangoo. De officiële Renault dealer bleek echter een soort resetprocedure te hebben waarmee een nieuwe unlockcode kon worden geprogrammeerd. Dus het lijkt me dat een echte JLR dealer dit ook zo moeten kunnen met een Freelander.
Defender 90 Td5 2002
RRC 1982
Sinds 2024 in Portugal
Series III 88 1972 (helaas in 2024 verkocht)

Terug naar “Techniek”