trillen bij optrekken

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
peter@veecentrale.be

trillen bij optrekken

Berichtdoor peter@veecentrale.be » 19 Sep 2022, 08:48

beste leden dank voor de snelle opname in dit forum .
ik ben sinds kort in het bezit van een range rover sport 2.7 tdv6 bj 2008 268000km zeer fijne auto om te rijden maar hij trilt als ik in lage toeren rijd en als ik moet klimmen om de snelweg ook het toerental begint te stijgen en te zakken als ik in lager toerental rijdt weten jullie wat hier aan moet gedaan worden ?
kan dit zijn dat er foute olie in de versnellingsbak zit ?
ik heb al de nodige zaken gelezen egr kleppen zouden moeten vervangen worden ??!!
ben met de wagen ook bij de garage geweest en volgens hen zou het slijtage op de aandrijflijn zijn wat precies kon men niet zeggen daarvoor zou een degelijke diagnose gesteld moeten worden !
graag jullie mening
groeten pvm

JohanFreelander

Re: trillen bij optrekken

Berichtdoor JohanFreelander » 19 Sep 2022, 22:07

Trillingen zijn soms lastig te duiden.
Eerste gedachte is een defect in de aandrijflijn. Een kapot kruisje (heeft deze auto die??)
kan voor onbalans zorgen. Dat merk je bij optrekken, of wanneer de auto hard moet werken.
Defender 130 2002

ErikDisco

Re: trillen bij optrekken

Berichtdoor ErikDisco » 26 Sep 2022, 14:47

Dag Peter. Als je schommelend toerental bedoelt bij constante snelheid op cruise control. Dat was bij mij opgelost door oliewissel transmissie. LR voorziet in onderhoudsschema niet om de olie te wisselen. En op die km’s is het hoog tijd. Zie mijn post daarover. Als de wagen zelf trilt dan is dat mogelijk een andere oorzaak. Ik heb het enkel over schommelingen in toerental bij constante snelheid. Ofwel heb je twee oorzaken natuurlijk.
Erik
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82

Terug naar “Techniek”