Ik zal me eerste even voorstellen, ik ben Dennis Brekelmans 49 jaar en werkzaam als werktuigkundige bij de Marine. Ik ben een van de eerste oprichters van Landrover club Curacao. Ik ben met mijn gezin 2 jaar geleden verhuist richting Nederland en heb hier ondertussen ook weer wat voertuigen staan o.a. een Landrover freelander 1.8 2002. Ik had wat onbalans in de aandrijflijn en heb daarvoor onder andere de steekassen van voor vervangen. Echter zitten de oude er al weer terug in omdat ik dacht dat de storing van de three amigos van de nieuwe steekassen af kwam. Ik verving de assen namelijk en meteen kwamen de amigos op het dashboard. Helaas was dat niet het geval en er is ook verder niks gebeurd toentertijd met de hubs en sensoren dus het leek mij al sterk maar was te proberen.
Als ik mijn uitleescomputer er aan hang dan zie ik op drie wielen omwentelingen en signaal, alleen op het rechtervoorwiel komen de omwentelingen niet boven de 1KM per uur. Het verhaal wordt nog een beetje ingewikkelder aangezien dat de foutcode die ik krijg "C1018 Wheel speed sensor periodic fault" is MAAR OP HET LINKER VOORWIEL!!??
Ik heb toen rechtsvoor de wielsensor vervangen maar geen verandering, ook heb ik beide wielsensors gewisseld maar nog steeds geen signaal op het rechter wiel. Vervolgens heb ik jumperkabeltjes getrokken vanaf de blauwe connectors van de wielsensoren en deze gewisseld met de andere kant. toen had ik dus wel omwentelingen op het rechter wiel volgens mijn uitleescomputer maar die kwam dus van de linkersensor. Dus met mijn logica dacht ik dus dat het echt in de wielhub moest zitten. Heb zelfs een (werkende) sensor afgevijld om hem dicht tegen het wiellager aan te laten lopen maar nog steeds geen signaal.
Wie heeft hier van jullie nog tips of ideeën? want mijn trukendoos is een beetje leeg.
Alle hulp is welkom en wens jullie een goed weekend!
Met vriendelijke groeten,
Dennis