Defender 130 TD5 15p
Ik wil dus een tijdje op stap, en heb het plan om voor dat doeleinde een opbergsysteem achter de bestuurderstoel bouwen. De bestuurdersstoel gaat dan naar de achterbank (want de achterbank gaat er uit), en voordat ik het ontwerp van het opbergsysteem kan finalizeren, moet ik dus een (comfortabelere) voorstoel zien te vinden.
Nu kun je er voor 1000+ een recaro inzetten (of zelfs 3!) en dat zal vast geweldig zijn. Maar ik heb laatst weer de balans eens opgemaakt, en toen kwam ik tot de conclussie dat er geen budget meer was voor een voorstoel
Het verwijderbare zitje is een pre, maar een beetje DIY en wat duimschroeven zijn ook een goed alternatief, dus geen must.

Dus de hamvraag, wat zijn ullie ervaringen met goedkopere stoelen?
Ik had zelf deze sparco al gespot (nieuw):
https://www.4wdshop.be/sparco-rev.html
Op het web kom je ook een aantal andere opties tegen
sparco pro 2000
sparco evo (2 xl)
Of bij een iets schimmigere handelaar gaan kijken voor een recaro / ass / scheel stoel voor ~300 euro?
Bij recaro's zie ik écht door de bomen het bos niet meer.
Ergo
GSI
Recaro's uit een golf?
En waar moet ik rekening mee houden (buiten het feit dat het een stom idee is) als ik recaro's met elektrische verstelling in de defender stop? (niet omdat ik dat graag wil, maar omdat de tweedehands dat bijna allemaal hebben)
en de dubbele hamvraag,
wie heeft er een stoel (twee of drie kun je me misschien ook nog wel slijten) die te veel ruimte inneemt in de garage