Ook de automaat heeft ver dan moeite mee om te schakelen, doet bhet uiteindelijk wel, maar pas na een veel hoger toerental dan op de vlakke weg. Op de vlakke weg schakelt ie prima, en op de juiste momenten. Ik heb met een monteur gesproken, die me aanraadde om eerst eens de olie uit de automaat te verversen (400 euro) en dan verder te kijken.. Klinkt dat logisch? Voor mij niet, maar ja, ik ben geen techneut
geen pit, vermogen verlies?
-
fredinfrance
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 Mar 2015, 22:15
- Locatie: Thedirac,France
geen pit, vermogen verlies?
mijn 2001 discovery td5 begint het moeilijk te vinden om de heuvels op te gaan(en die zijn er hier veel), snelheid gaat omlaag en toerental omhoog..
Ook de automaat heeft ver dan moeite mee om te schakelen, doet bhet uiteindelijk wel, maar pas na een veel hoger toerental dan op de vlakke weg. Op de vlakke weg schakelt ie prima, en op de juiste momenten. Ik heb met een monteur gesproken, die me aanraadde om eerst eens de olie uit de automaat te verversen (400 euro) en dan verder te kijken.. Klinkt dat logisch? Voor mij niet, maar ja, ik ben geen techneut
Ook de automaat heeft ver dan moeite mee om te schakelen, doet bhet uiteindelijk wel, maar pas na een veel hoger toerental dan op de vlakke weg. Op de vlakke weg schakelt ie prima, en op de juiste momenten. Ik heb met een monteur gesproken, die me aanraadde om eerst eens de olie uit de automaat te verversen (400 euro) en dan verder te kijken.. Klinkt dat logisch? Voor mij niet, maar ja, ik ben geen techneut
-
Waterrover
- Beheerder
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 08 Mei 2011, 15:49
- Locatie: Zoutkamp
Re: geen pit, vermogen verlies?
Gaarne meer info over de auto, bv km-stand. Zo blijft het giswerk
Chris
Chris
Re: geen pit, vermogen verlies?
Een automaat kan vervuilen. ATf, de olie in een automaat, heeft een sterk reinigende werking en dus kunnen de kleppen, koppelingen etc wellicht beter functioneren na frisse olie. Maar het kan ook de genadeklap zijn voor de bak. Heb het beide meegemaakt.
400 euri is wat overdreven. Atf kost een keet 75 euri en filters en pakkingen max 50. Het is geen uur werk mits je een brug hebt.
Als ik zo op de summiere info die je geeft afga lijkt er erg veel slip in de bak te zitten waardoor je vermogen verdwijnt in de bak. Maar eerst moet je zeker weten dat de motor als vanouds presteert, turbodruk goed is etc.
Een bakrevisie kost ergens tussen de 1500 en 4500 euri afhankelijk van wie je wat laat doen......
400 euri is wat overdreven. Atf kost een keet 75 euri en filters en pakkingen max 50. Het is geen uur werk mits je een brug hebt.
Als ik zo op de summiere info die je geeft afga lijkt er erg veel slip in de bak te zitten waardoor je vermogen verdwijnt in de bak. Maar eerst moet je zeker weten dat de motor als vanouds presteert, turbodruk goed is etc.
Een bakrevisie kost ergens tussen de 1500 en 4500 euri afhankelijk van wie je wat laat doen......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
fredinfrance
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 Mar 2015, 22:15
- Locatie: Thedirac,France
Re: geen pit, vermogen verlies?
ok, bedankt..Ik zal de monteur vragen om de computer er op te zetten, zien wat dat oplevert..
Ik vergat te vertellen dat mijn auto 380.000 km heeft gereden..
ik hou jullie op de hoogte.
Groet Fred
Ik vergat te vertellen dat mijn auto 380.000 km heeft gereden..
ik hou jullie op de hoogte.
Groet Fred
Re: geen pit, vermogen verlies?
De computer hoef je niks van te verwachten. Het is gewoon een kwestie van voelen wat eea doet en evt turbodruk meten, slangen controleren etc.
Ouderwets monteurs recherchewerk.
Ouderwets monteurs recherchewerk.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: geen pit, vermogen verlies?
zou sowieso ook de rode stekker op ECU eens schoonmaken.
als motor geen vermogen levert.
simpel en snel te controleren.
als motor geen vermogen levert.
simpel en snel te controleren.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
-
fredinfrance
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 Mar 2015, 22:15
- Locatie: Thedirac,France
Re: geen pit, vermogen verlies?
Al gedaan, zit altijd vol 
Re: geen pit, vermogen verlies?
Dat is sowieso een probleem. De kabelboom op de kop, onder het kleppendeksel is vrij simpel te vervangen. Dat is eigenlijk gewoon onderhoud dat je om de twee of drie jaar of zo bij een grote beurt mee kunt nemen.
Als de ecu genoeg olie ziet komt ie zelf ook vol te zitten en dat kan allerlei vage storingen opleveren.

Als de ecu genoeg olie ziet komt ie zelf ook vol te zitten en dat kan allerlei vage storingen opleveren.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: geen pit, vermogen verlies?
is het nu de automaat bak die niet goed schakeld, of is het nu de motor die geen fut meer heeft.
het schakelen kun je toch blokkeren, dwingen, om in die versn te blijven, wat doet hij dan.
ps als de olie al zo lang erin zit is het nooit weg om hier mee te starten.
het schakelen kun je toch blokkeren, dwingen, om in die versn te blijven, wat doet hij dan.
ps als de olie al zo lang erin zit is het nooit weg om hier mee te starten.
Re: geen pit, vermogen verlies?
en gelijk de bak laten spoelen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten