Beste techneuten en ervaringsdeskundigen,
Laatst viel de auto na 5 meter rijden uit. Anwb heeft hem door doorstarten weer aan de praat gekregen.
Brandstofpomp hoor je janken, paar keer ontluchten helpt.
Maar na een nacht stilstaan toch weer gejank, en de auto slaat ook slechter aan dan normaal.
Nu zie ik dat de drukregelaar erg vet is.
Zijn deze symptomen gevolg van defecte/lekkende drukregelaar?
Bedankt!
Groet Johan
Td5 lucht in brandstofsysteem
-
JohanFreelander
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09
Td5 lucht in brandstofsysteem
Defender 130 2002
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Td5 lucht in brandstofsysteem
JohanFreelander schreef:Zijn deze symptomen gevolg van defecte/lekkende drukregelaar?
Dit lijkt op een lekke drukregelaar.
Met een beetje pech lekt ie bij stilstand niet alleen lucht naar binnen, maar in gebruik ook diesel naar buiten.
Even snuffelen na een niet te lange rit.
Je kan met wat geluk hiermee nog lang doorrijden, 's ochtends even iets langer op druk laten komen (bijv 2x voorgloeien).
Naar verluid is het niet risico-vrij: als de diesel-lekkage groter wordt kan er een brandgevaarlijke situatie ontstaan.
Groeten MarcS
Re: Td5 lucht in brandstofsysteem
Drukregelaar is simpel en goedkoop te reviseren. Het is alleen bitch om eraf en op te krijgen. Bij mijn laatste Disco was de filterhouder vd brandstoffilter lek en daar trok ie valse lucht.
Heeft even geduurd voordat ik daar achter was....
Heeft even geduurd voordat ik daar achter was....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
JohanFreelander
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09
Re: Td5 lucht in brandstofsysteem
Ik heb zo'n revisiesetje liggen gelukkig, dus dat is het startpunt.
Ik denk de dieselkoeler ook maar te verwijderen, want met mijn klauwen kom ik er niet tussen....
Ik denk de dieselkoeler ook maar te verwijderen, want met mijn klauwen kom ik er niet tussen....
Defender 130 2002
Re: Td5 lucht in brandstofsysteem
Reviseer die dan ook gelijk ff want die o-ringen gaan ook maar beperkt mee. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Td5 lucht in brandstofsysteem
Ik heb van alles vervangen nav dezelfde klachten.
Ook ik ben prima geholpen door de ANWB die me uiteindelijk zelfs naar huis sleepte.
van alles in het brandstofsysteem vervangen, incl de pomp en uiteindelijk bleken het de brandplaatjes te zijn.
Het vervangen daarvan heb ik laten doen en sinds die tijd, probleem opgelost! (inmiddels 30k zonder problemen)
Ook ik ben prima geholpen door de ANWB die me uiteindelijk zelfs naar huis sleepte.
van alles in het brandstofsysteem vervangen, incl de pomp en uiteindelijk bleken het de brandplaatjes te zijn.
Het vervangen daarvan heb ik laten doen en sinds die tijd, probleem opgelost! (inmiddels 30k zonder problemen)
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Td5 lucht in brandstofsysteem
paul k schreef:..... uiteindelijk bleken het de brandplaatjes te zijn.
Of wellicht de O-ringen van de pompverstuivers ?
Lekken die O-ringen wat serieuzer dan neemt het (steeds verder verdunnende) oliepeil toe.
Verdunde olie is erg slecht voor de motor.
Groeten MarcS
Re: Td5 lucht in brandstofsysteem
disco en defender, daar zitten de filters op een andere plek, dus andere.
drukregelaar zit boven de startmotor, is niet bevorderlijk dat deze onder de diesel zit.
o ringen koeler, is een spec maat, is te krijgen maar niet makelijk.
drukregelaar zit boven de startmotor, is niet bevorderlijk dat deze onder de diesel zit.
o ringen koeler, is een spec maat, is te krijgen maar niet makelijk.
-
JohanFreelander
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09
Re: Td5 lucht in brandstofsysteem
Edward schreef:Reviseer die dan ook gelijk ff want die o-ringen gaan ook maar beperkt mee.
I know. Had hem laatst lek, maar had de 4 O-ringen al liggen.
Ding open gehaald, blijkt het een met maar 2 O-ringen.
Af en toe.......
Defender 130 2002
-
JohanFreelander
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09
Re: Td5 lucht in brandstofsysteem
Landmarcs schreef:paul k schreef:..... uiteindelijk bleken het de brandplaatjes te zijn.
Of wellicht de O-ringen van de pompverstuivers ?
Lekken die O-ringen wat serieuzer dan neemt het (steeds verder verdunnende) oliepeil toe.
Verdunde olie is erg slecht voor de motor.
Groeten MarcS
Dat zou ook kunnen. Zie eerlijk gezegt op tegen het afstellen van de tuimelas die de pompverstuivers
indrukt, maar wie weet valt dat mee.
Ik heb de originele LR plaatjes en O-ringen liggen.
groet Johan
Defender 130 2002
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten