Eerste Laro - Nieuw bij de LRCH

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
jbladel

Eerste Laro - Nieuw bij de LRCH

Berichtdoor jbladel » 09 Apr 2022, 21:21

Ha allemaal,

Meteen maar even voorstellen!
Vandaag de eerste LaRo gekocht, een Defender TD5 uit 2004.
Plan is om de komende 11 maanden alle zaken te toe te voegen en te leren die nodig zijn om een jaar lang naar 'down under' te vertrekken.

Komende tijd zal ik hier vast wat tijd rondbrengen, op zoek naar advies en goede ideeën ;)
En waarschijnlijk ook nog wel een evenementje of 2 meepakken.

Goed, aangenaam, en hopelijk tot binnenkort!

Met vriendelijke groet,

Jorn

Oja, en een plaatje voor de leuk.
Afbeelding
"Yeah could be bigger diameter. Could be different pressure, different tyre construction, different environment. If you’re human then psychology would play a role." - OutbackJoe, 2020

Houston

Re: Eerste Laro - Nieuw bij de LRCH

Berichtdoor Houston » 10 Apr 2022, 13:36

Mooie auto! Welkom!
Mooi plan ook!
Is het de bedoeling dat je de auto mee neemt naar Australië?
Want dan is het vooral zaak dat je veel weghaalt, van de auto. ;)
Het invoeren van een auto is niet onmogelijk maar wel erg veeleisend.
Hij moet o.a. schoner zijn dan toen hij uit de fabriek rolde.
Daarnaast zijn er landen waar ze een auto met het stuur aan de andere kant niet toelaten.
Maar ik weet niet of Australië er daar één van is.

Anyway; succes en hou ons op de hoogte!

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

jbladel

Berichtdoor jbladel » 10 Apr 2022, 17:25

Das het plan! Geen stress, heb 99% van de onderneming wel uitgezocht, de voornaamste uitdaging zit hem in het vinden van een container voor een redelijke prijs..
Idd een flinke schoonmaakklus, zal vast goedkomen. Een paar daagjes boenen is nooit iemand slechter van geworden toch? :lol:

Met een linksgestuurde auto mag je zo ver ik weet (in ieder geval zeker te weten Australië) binnen, ze doen in sommige landen inderdaad wel moeilijk over rechtsgestuurde auto's.

Heb in ieder geval zin om deze wagen expeditieklaar te maken! Eens orrienteren op een andere bar, en de huif er komend weekend afhalen denk ik zo :)
"Yeah could be bigger diameter. Could be different pressure, different tyre construction, different environment. If you’re human then psychology would play a role." - OutbackJoe, 2020

jbladel

Berichtdoor jbladel » 10 Apr 2022, 18:05

Ik zat trouwens wel te kijken. Ik kan in de spiegels precies het randje van de 235 banden uit zien steken onder de achterbak.
Nu neem ik voor het gemak aan dat dat niet genoeg uitsteekt om moeilijk te zijn bij een keuring, maar ik wil eigenlijk naar 255's. Een hele centimeter meer naar buiten dus.

Heeft iemand een 130 op wolf velgen met 255's die daar iets nuttigs over kan zeggen? Tevens wel benieuwd of een lift nodig is om te zorgen dat de banden de fenders niet raken, als je een keer gek doet zegmaar ;)

paul k

Berichtdoor paul k » 11 Apr 2022, 07:54

Ik volg reeds enkele jaren een Frans/Australisch stel dat de wereld overtrekt met een 130 met afzetunit en zij zijn enkele maanden geleden van Japan naar Australië verplaatst mbv een zeecontainer.
Ze hebben iedere een week een fimpje op YT. Ook een aflevering geheel gewijd aan de voorbereidingen en het inschepen van hun 130.
Het schoonmaken was een dingetje ( de hele auto en unit is " uit elkaar getrokken") maar ook het verpakken van persoonlijke spullen, het registreren etc. Ook wat handige tips over de benodigde documenten.
De serie heet Grizzlynbear en ik kijk er wekelijks naar uit. Ze zijn nu een knappe reis door Australië aan het maken.
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

jbladel

Berichtdoor jbladel » 11 Apr 2022, 08:28

Die volg ik ook! Leuke serie, heb ze via Patreon al een paar vragen gesteld.
Idd een van de vele inspiraties om dit (op deze manier) te gaan doen

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Apr 2022, 19:26

jbladel schreef:Ik zat trouwens wel te kijken. Ik kan in de spiegels precies het randje van de 235 banden uit zien steken onder de achterbak.
Nu neem ik voor het gemak aan dat dat niet genoeg uitsteekt om moeilijk te zijn bij een keuring, maar ik wil eigenlijk naar 255's. Een hele centimeter meer naar buiten dus.

Heeft iemand een 130 op wolf velgen met 255's die daar iets nuttigs over kan zeggen? Tevens wel benieuwd of een lift nodig is om te zorgen dat de banden de fenders niet raken, als je een keer gek doet zegmaar ;)

Mijn 130 stond op Modulars met 285 muds erop. Dat steekt te veel uit en is apk afkeur. Evengoed is ie drie keer door de apk gegaan voordat ik eindelijk de verbreders erop gezet had. De voorste verbreders van een 110 passen prima als je ze omdraait. dus rechts links en andersom. En uiteraard het binnenschermdeel eraf zagen.

Ik heb de 130 alleen voor 2" hoger gezet. Niet omdat dat voor flex oid nodig was maar omdat ie op z'n neus stond en dat vind ik lelijk. Ik steek liever geld in difflockers dan in verhoging.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

jbladel

Berichtdoor jbladel » 11 Apr 2022, 23:13

Dank voor de info! Net even zitten zoeken. Je mag 30mm uitsteken in NL, maar 0 in Australië. Dus iets van fenders gaat het wel worden!
Mooi om te horen dat de 285’s kunnen zonder lift, kan ik die keuze nog een tijdje uitstellen.
Die van mij zal wel wat lading moeten dragen, dus maak me nog geen zorgen over ‘op z’n neus staan’.
255’s zijn iets hoger dan de 285’s maar aangezien ze smaller zijn zal dat met aanlopen wel loslopen (en anders merken we dat snel genoeg :))

Modular’s zijn 10 breed met de standard -35 offset?
Dan zou je ongeveer 3.5 cm meer uit moeten steken dan ik nu doe (als mijn hoofdrekenkunde me niet in de steek laat) idd net een tikkie teveel. :D

Als ik op jou profiel ga zoeken, kom ik dan een foto van jouw wagen tegen?

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Apr 2022, 23:58

Vast niet. Ben niet zo van de foto's.
_BNF2326-1 kopie.jpg
. Deze heeft Brenda gemaakt.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 12 Apr 2022, 12:05

Hoezo dan 10j? ik had de 285 op 8j zitten ging prima. Ik zou overigens ook kijken wat de prijzen down under zijn, soms goedkoper.

Groet en tot zwaais

Ron

Ps: En natuurlijk heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Nieuw op het forum”