Ik heb hier al gelezen dat ik langs de voorkant de module kan openen. Ga morgen eens kijken hoe het mechanisme zich gedraagt terwijl het proces loopt. Vermoedelijk klikt hij niet meer opnieuw vast. Maar waarom ging hij dan vastzitten. Nochtans heb ik geen langdurig geschreeuw gehoord, maar na een testrit kwam er geur en rook vanuit de wielen. Dus zat wel degelijk vast waarna ik manuele release deed. Begrijp niet goed wat ik fout kan gedaan hebben. Ook tandwielen vervangen hoewel die geen sporen van slijtage vertoonden. Ik sta op het punt een nieuwe aftermarket module te kopen en de hele operatie opnieuw te doen. Maar vind het nog te vroeg voor ik zeker weet of het nut heeft. Volgens mij werkt de module prima, maar draait hij gewoon te ver omdat hij geen weerstand heeft en dus op het einde het motortje blijft draaien hoewel hij aan het einde van de ‘slag’ zit. Ik meet minder dan 500 Nm van de krachtmetermodule via de OBD lezer. Normaliter moet dat minstens 1000Nm zijn anders moet de module vervangen worden (cfr werkplaats richtlijnen LR). Maar in dit geval geldt dat niet omdat nog gereleased is, lijkt me.
Iemand hetzelfde ervaren en tips? Ik wil niet opgeven en bijt door. Maar begin mijn tanden ondertussen stuk te bijten.
Alvast bedankt voor enige support!
Erik