Hallo,
Betreft: LR Defender 130 Td4 Puma 2009
Ik krijg toch iedere keer weer een hartverzakking van het alarm dat te pas en te onpas geactiveerd wordt! Dan is het weer de ongewilde lichte druk op de afstandsbediening bij een geopende deur dan weer die ene vlieg in de gesloten auto die de hele camping wakker maakt. De accu afkoppelen is ook al zo’n drama, ook al volg je de instructie nog zo secuur, het is mij nog nooit gelukt. Kortom ik ben inmiddels bang van het alarm en zou het liefst het alarmsysteem tijdelijk of permanent willen uitschakelen… (maar hoe?!)
Probleem:
Sinds een tijdje gaat bij het ontsluiten van de auto middels de afstandsbediening het linker achterportier niet meer open. Ik hoor wel dat in die betreffende deur de actuator “iets” doet maar handmatig het vergrendelschuifje omhoogduwen lukt niet. (Is het eigenlijk wel mogelijk of de bedoeling om bij centrale deurvergrendeling de vergrendelschuifjes te gebruiken?) Nu geldt sinds vanmorgen hetzelfde probleem voor de rechter achterdeur!!!
Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Hardop denkend, lijkt het mij sterk dat het mechanische deel van het slot voor te veel weerstand zorgt. (Nu toevallig twee deuren?) En stel: als ik dat wil nakijken en het lukt mij om een deur open te krijgen en ín de deur te kijken lukt het mij nog niet om zonder het alarm te activeren het slot te testen.
Hoe is de werkwijze bij zoiets….
Alvast dank voor jullie interesse en eventuele tips.
Groet,
Bobcat
Centrale Deurvergrendeling Puma
Re: Centrale Deurvergrendeling Puma
Breuk in de bedrading, overgang deur naar carrosserie. Heb dit al bij alle portieren gehad
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Yup, been there. Al heb ik bij mijn 130 ook alle sloten van vet voorzien ipv die asfaltmeuk die ertussen zat.
Geen idee of het bij de Puma ook kan, maar bij de laatste Disco heb ik het alarm gewoon uitgezet met de OBD tool. Die gaf ook alleen maar problemen. De startonderbreker blijft dan alsnog actief.
Geen idee of het bij de Puma ook kan, maar bij de laatste Disco heb ik het alarm gewoon uitgezet met de OBD tool. Die gaf ook alleen maar problemen. De startonderbreker blijft dan alsnog actief.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
In aansluiting op Edward:
Maak het mechaniek in de deur eens goed schoon en smeer het subtiel. De verschillende mechanieken zijn al zo'n 13 jaar stof aan het verzamelen.
Verder kan je de deuren ook zonder alarm vergrendelen ... gewoon met de sleutel in het bestuurdersdeurslot ipv met de afstandbediening.
Wat ook handig is - tijdens het testen van een en ander: Raam van de bestuurdersdeur open en gebruik het vergrendelschuifje. Althans bij mijn "Puma" is het slot aan de bestuurderskant óók de "commandant" voor de andere sloten (ik heb maar 3 deuren), ook dan blijft het alarm stil. Die "commandant" werking van het bestuurdersdeurslot heeft ook een onhandige kant: Als je zoals ik doe, soms in de auto slaapt, en juist de bestuurdersdeur op slot wilt doen dan moet je dus eerst alle deuren dicht doen dan alle deuren op slot, en daarna de "andere" deuren een voor een handmatig openen.
O ja, die onbedoelde druk op de keyfob ken ik ook: juist als je je tent of iets anders wat verderop uit de auto moet trekken wil die keyfob soms knel komen en ineens voor een toet-toet zorgen. Het is denkelijk minder gênant als de boekzak-telefoongesprekken, maar het kan toch gênant zijn. De enige oplossing is een degelijker etui rond de keyfob.
Groeten MarcS
PS Mijn (enige) achterdeur is altijd wat trager, het is een goede maat voor een wat inzakkende accu-spanning, dus een handige verklikker.
Maak het mechaniek in de deur eens goed schoon en smeer het subtiel. De verschillende mechanieken zijn al zo'n 13 jaar stof aan het verzamelen.
Verder kan je de deuren ook zonder alarm vergrendelen ... gewoon met de sleutel in het bestuurdersdeurslot ipv met de afstandbediening.
Wat ook handig is - tijdens het testen van een en ander: Raam van de bestuurdersdeur open en gebruik het vergrendelschuifje. Althans bij mijn "Puma" is het slot aan de bestuurderskant óók de "commandant" voor de andere sloten (ik heb maar 3 deuren), ook dan blijft het alarm stil. Die "commandant" werking van het bestuurdersdeurslot heeft ook een onhandige kant: Als je zoals ik doe, soms in de auto slaapt, en juist de bestuurdersdeur op slot wilt doen dan moet je dus eerst alle deuren dicht doen dan alle deuren op slot, en daarna de "andere" deuren een voor een handmatig openen.
O ja, die onbedoelde druk op de keyfob ken ik ook: juist als je je tent of iets anders wat verderop uit de auto moet trekken wil die keyfob soms knel komen en ineens voor een toet-toet zorgen. Het is denkelijk minder gênant als de boekzak-telefoongesprekken, maar het kan toch gênant zijn. De enige oplossing is een degelijker etui rond de keyfob.
Groeten MarcS
PS Mijn (enige) achterdeur is altijd wat trager, het is een goede maat voor een wat inzakkende accu-spanning, dus een handige verklikker.
Wow, supersnelle top-reacties! Ik ga er meteen mee aan de slag.
Dank!
Bobcat
Dank!
Bobcat
- Erik Peters
Edward schreef:Yup, been there. Al heb ik bij mijn 130 ook alle sloten van vet voorzien ipv die asfaltmeuk die ertussen zat.
keramisch vet toch? Omdat de sloten bij vorst dan toch ook blijven werken.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Erik Peters schreef:keramisch vet toch? Omdat de sloten bij vorst dan toch ook blijven werken.
Groet,
Erik.
Yup, al moet ik bekennen dat ik dat uit luiheid eigenlijk zowat overal voor gebruik. Dat zit in een handige spuit waar m'n lagervet en gewoon vet in een pot zitten.
Edward van Vugt