Het moet er voor de zomer toch echt van komen om de radio uit onze 110 puma te vervangen. Hij is 12 jaar oud en begint toch kuren te vertonen. Slecht radio ontvangst, spontaan andere kleuren op het scherm, defecte losse navigatie module. Mag ook wel na 12 jaar hobbelen in een 110.
Maar wat dan... iets met bomen, bos en niet meer zien. Er zijn te veel opties:
1-din eenvoudige radio met een los scherm voor de achteruitrijcamera/navigatie
1-din met klapscherm of een vast scherm. Nadeel is dat knoppen niet meer/ slecht bereikbaar zijn. Heb ik nu ook ivm klapscherm.
2-din ombouw. Duur fascia nodig en hogere inbouwkosten. Goedkopere radio wellicht
Must: Achteruitrijcamera mogelijkheid, DAB+
Eventueel: CarPlay voor googlemaps, gaiagps
Herkent iemand deze keuzes?
Hoe heb jij het opgelost?
Radio upgade met achteruitrijcamera, DAB+
Re: Radio upgade met achteruitrijcamera, DAB+
Klapscherm is meteen kapot als je ook regelmatig greenlaned. Been there
Mooist optie vind ik de Alipne Halo 9 maar die is wel belachelijk duur. Ik had in de 130 gewoon een goede enkel din van Alpine en een los scherm voor de camera's
Mooist optie vind ik de Alipne Halo 9 maar die is wel belachelijk duur. Ik had in de 130 gewoon een goede enkel din van Alpine en een los scherm voor de camera's
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
We greenlanen inderdaad niet heftig. Er is wel veel onverhard in onze omgeving maar de huidige pioneer heeft het inmiddels 12 jaar vol gehouden.
Naast de prijs van die Halo vind ik het ook lastig dat alle knoppen erachter slecht toegankelijk zijn. Nu kan ik het klapscherm van de huidige pioneer nog in klappen maar dat gaat met de halo niet.
Weet je nog welk 'los scherm' je had voor de camera's en wat dus goed werkt?
Naast de prijs van die Halo vind ik het ook lastig dat alle knoppen erachter slecht toegankelijk zijn. Nu kan ik het klapscherm van de huidige pioneer nog in klappen maar dat gaat met de halo niet.
Weet je nog welk 'los scherm' je had voor de camera's en wat dus goed werkt?
In de 130 zat een Alpine scherm met daaraan 3 camera's. Eerst in de zonneklep maar dat werkt niet. Dan moet je steeds dat ding neerklappen dus later gewoon op de dash gezet.
Ron heeft een Garmin navigatie waar je ook een camera aan kunt hangen, dat is ook wel handig.
Ron heeft een Garmin navigatie waar je ook een camera aan kunt hangen, dat is ook wel handig.
Edward van Vugt
Ik heb een dubbel din Kenwood met zo'n scherm dat alleen onder een andere hoek gaat staan. Dat ding kan wel veel hebben 
conny schreef:Ik heb een dubbel din Kenwood met zo'n scherm dat alleen onder een andere hoek gaat staan. Dat ding kan wel veel hebben
Weet je het typenummer en heb je dus een 2-din ombouw laten doen ? Dat is nog best aan de prijs
Laatst gewijzigd door twdi op 27 Jan 2022, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward schreef:In de 130 zat een Alpine scherm met daaraan 3 camera's. Eerst in de zonneklep maar dat werkt niet. Dan moet je steeds dat ding neerklappen dus later gewoon op de dash gezet.
Dat zou de Garmin overlander kunnen zijn. Die heb ik vorige week op internet gevonden maar Garmin.nl zelf weet er amper wat van
twdi schreef:conny schreef:Ik heb een dubbel din Kenwood met zo'n scherm dat alleen onder een andere hoek gaat staan. Dat ding kan wel veel hebben
Weet je het typenummer en heb je dus een 2-din ombouw laten doen ? Dat is nog best aan de prijs
Nee dat weet ik niet, maar zoveel soorten zijn er niet met zo'n klapscherm. Het ging er mij meer om, om aan jou duidelijk te maken dat dat soort schermen wel tegen een stootje kunnen.