krukas keering err2532 rubber hard

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Verdulleme

krukas keering err2532 rubber hard

Berichtdoor Verdulleme » 08 Jan 2022, 16:20

Heb geprobeerd de nieuwe krukaskeering te plaatsen samen met het vliegwielhuis. (land rover 109 met 2,25L Benz - 5 bearing)
Het is zo'n teflon type, aftermarket maar wel volgens oem spec (err2532g). Zoals de instructies zijn heb ik de kunststof houder die erbij zit gebruikt om hem veilig over de krukasflens heen te schuiven. Dit ging niet, wilde absoluut niet over de kunststof houder heen.
Daarna zonder houder, en dankzij de geleiders voor het vliegwielhuis ging dat perfect. Zo makkelijk zelfs dat ik door kreeg dat de rubber lip niet eens contact maakte met de flens.
Keerring er maar weer uitgehaald en nader bekeken, de lip is keihard. Door de houder is hij iets wijder geworden dan de flens, die houder viel er ook heel gemakkelijk uit toen hij nog niet gemonteerd zat. Als ik de achterkant van de lip probeer in te duwen is er nagenoeg geen beweging in te krijgen. (binnenkant lip niet aangeraakt ivm behoud teflon laag).
Na enige dagen is de lip wel weer in de oorspronkelijke stand terug gekomen.

Hoort dit? Lijkt mij namelijk dat die lip juist erg soepel moet blijven.....
Bijlagen
err2532g-oil-seal-crank-rear-225-25-200tdi-02.jpg
err2532g-oil-seal-crank-rear-225-25-200tdi-01.jpg

Erik Peters

Re: krukas keering err2532 rubber hard

Berichtdoor Erik Peters » 08 Jan 2022, 17:42

Dat lijkt mij van niet, zo'n 'rubber' lip hoort toch wat soepel te zijn, zo soepel dat je de keerring over het kunststof hulpstuk op zijn plaats moet kunnen krijgen/drukken.

Misschien heeft deze keerring te lang 'op het schap' gelegen, waardoor het rubber verhard is??

Groet,

Erik.

p.s. ik heb wel vaker een krukaskeerring geplaatst met behulp van zo'n conische kunststof ring (bij mijn series 3 als ook bij een aantal tractoren).
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

pascal110

Re: krukas keering err2532 rubber hard

Berichtdoor pascal110 » 09 Jan 2022, 11:42

en zonder (kunstof schuifring) is het bijna niet te doen.

Terug naar “Techniek”