Nieuwe 130 EV bij de club

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
robbertrutgrinkk

Nieuwe 130 EV bij de club

Berichtdoor robbertrutgrinkk » 21 Dec 2021, 22:41

Beste mede clubleden,
Zojuist ben ik lid geworden. Na 5 jaar een 130 uit 2002 te hebben gehad gaat deze binnenkort de deur uit. Over enkele maanden is mijn 130 uit 2016 klaar. De auto komt uit Engeland, welke daar door Twisted wordt omgebouwd naar elektrisch en links gestuurd. De auto is in Engeland gekeurd en wordt op ons Nederlandse adres afgeleverd. Daarna moet ik hem op Nederlands kenteken gaan zetten. Is er misschien iemand of een bedrijf waar ik contact mee kan opnemen om dit te (laten) regelen?
Alvast dank voor jullie hulp.
Grt. Robbert

Edward

Re: Nieuwe 130 EV bij de club

Berichtdoor Edward » 21 Dec 2021, 23:41

Sterkte. Zover mij bekend gaat een UK ombouw hier never nooit nie goedgekeurd worden. :cry: :cry:

Maar neem contact op met Paul Stroink van http://www.one-ten.nl/. Die weet er alles van en heeft zelf al een Def EV gebouwd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

robbertrutgrinkk

Berichtdoor robbertrutgrinkk » 22 Dec 2021, 08:56

Dank je voor de tip Edward. Ik ga eens navragen bij One-Ten.
Grt. Robbert

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 22 Dec 2021, 08:56

ben er eigenlijk ook wel benieuwd na hoe dat nu zit nadat ze eruit gestapt zijn, invoer buiten de eu toch of niet

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Dec 2021, 09:50

Edward schreef:Sterkte. Zover mij bekend gaat een UK ombouw hier never nooit nie goedgekeurd worden. :cry:

Qua UK lijkt het mij dat er twee problemen kunnen zijn:
1 º De invoerrechten, waarbij denkelijk de waarde van de EV-ombouw mee gaat tellen
2 º De goedkeuring door de RDW, waarbij de ombouw in het UK op zich zou moeten kunnen ....
            ... de UK-opvattingen over identiteit zijn echter niet die die de RDW graag ziet, daar kan je tegen aan lopen

Het blijft verder wel een interessant ding, een EV LandRover, ik ben nieuwsgierig naar de resultaten.

Groeten MarcS

PS   Als je uitgaat van een al in de EU geregistreerde auto (die dus ook uit Ierland kan komen) en je laat 'm in zijn moederland ombouwen dan vraag ik me af of de douane wel kijkt naar de meerwaarde die buiten de EU gerealiseerd is.   Vóór de Brexit was het natuurlijk allemaal makkelijker, dwz je had toen alleen te maken met de soms wel erg creatieve Britse kijk op chassisnummers (en of onderhoud).

Edward

Berichtdoor Edward » 22 Dec 2021, 09:56

UK is gewoon een land buiten de EU dus gewoon btw en invoerrechten betalen. Daarbovenop komt nu nog treiterbeleid vd douane dus een pakje kan zomaar 3 weken vastzitten bij de douane. Been there......

Vroeger hoorde een gekentekende of geregistreerde auto uit een ander EU land geaccepteerd te worden voor een kenteken. Volgens de regels dan, de praktijk was altijd al wat weerbarstiger.

Maar bij een EV liggen de veiligheidseisen van accu omkasting, bekabeling en veiligheden hier 100x hoger dan in UK wat maakt dat de meeste auto's die daar omgebouwd zijn hier nog een keer mogen.

Ik hoop van harte dat het TS eenvoudig lukt want dan heb ik ook nog wel een auto ik omgebouwd wil hebben. (tegen UK prijzen dan, want wat het hier kost weet ik). :D
Edward van Vugt

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 22 Dec 2021, 22:36

In het verleden deden ze import vanuit USA weleens via Duitsland, keuren werd dan gewoon bij de TUV hier in Nederland gedaan.
Geen idee of dit nog werkt, maar als RDW route lastig is misschien iets om uit te zoeken.

Succes en ben ook benieuwd naar het resultaat van de ombouw.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 23 Dec 2021, 09:18

Wat hier al gezegd wordt. Het is te doen, maar maak je borst nat voor veel gedoe. Je moet naar Lelystad. Daar moet getest worden: gewichten, vermogen, remkracht, etc. Moet ook nog eens in lijn zijn met elkaar. Maar met geduld en geld kom je een eind. Succes en houd ons op de hoogte!
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Dec 2021, 12:18

Coen83 schreef:Wat hier al gezegd wordt. Het is te doen, maar maak je borst nat voor veel gedoe. Je moet naar Lelystad. Daar moet getest worden: gewichten, vermogen, remkracht, etc. Moet ook nog eens in lijn zijn met elkaar. Maar met geduld en geld kom je een eind. Succes en houd ons op de hoogte!

Dat is relatief simpel en niet overdreven duur. Je bent alleen minmaal een dag kwijt met naar Lelystad gaan. De grootste moeilijkheid zit hem in de eisen mbt de elektra, die is hier vele malen strenger dan in UK.

De Duitste route met de "Duitse brief" is eigenlijk al afgesneden en als er geen typegoedkeuring is dan is dat vrijwel onmogelijk.
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Dec 2021, 13:10

Edward schreef:De Duitste route met de "Duitse brief" is eigenlijk al afgesneden en als er geen typegoedkeuring is dan is dat vrijwel onmogelijk.

De omweg via één van de EU-landen kan wellicht toch werken.
Alleen moet je dan:
1º uitvinden hoe de regelgeving in de verschillende landen is, en
2º zin hebben om ook zelf die omweg te maken, dan wel een geschikte zetbaas te regelen.

Toevallig weet ik bijv. dat je een home-made trekhaak-constructie in Zweden "gewoon" (dwz mt een zeker gedoe) goedgekeurd kan krijgen.   De goedkeuring was weliswaar voor een enigszins beperkt trekgewicht maar een trekhaak in Nederland lijkt bijna zo heilig als de Paus/Bijbel/Koran (naar keuze) : niemand mag daar iets aan veranderen.
Als je eenmaal een goedkeuring in een EU-land hebt kan de RDW lang niet zo moeilijk meer doen.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”